دلیل گم شدن بار مسافران در پرواز چیست؟

به گزارش صنایع 90، دلیل گم شدن بار مسافران در پرواز چیست؟ چگونه می توانیم از گم شدن بارمان جلوگیری کنیم؟

دلیل گم شدن بار مسافران در پرواز چیست؟

فرض کنید در کنار نقاله بار ایستاده اید تا چمدان و وسایلتان را تحویل بگیرید. چمدان های مختلف از جلوی چشمتان رد می شوند. در آخر نقاله آرام شده و از حرکت می ایستد و شما مات و مبهوت هستید از این که چرا بارتان را پیدا ننموده اید…

جالب است بدانید در سال 2015 در سراسر جهان تنها 23 میلیون چمدان گم شده است. این در حالی است که تعداد مسافران در آن سال، سه و نیم میلیارد نفر بوده است. با اینکه گم شدن بار مسافران و یا آسیب تماشا آن به طور قابل توجهی کاهش یافته است، اما همچنان و همه روزه شاهد گم شدن بار مسافران هستیم. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

شرکت سیتا (SITA) ، یک شرکت ارائه کننده راهکارهای حمل و نقل هوایی، دلایل اصلی گم شدن بار مسافران را شناسایی نموده است. در ادامه این دلایل را با هم مرور نموده و به شما یاد می دهیم که چگونه از گم شدن بارتان جلوگیری کنید.

1) گم شدن بار در زمان ترانسفر

اولین فرصت برای گم شدن بار، حین ترانسفر و انتقال از یک پرواز به پروازی دیگر به وجود می آید. علت گم شدن یا به آسیب تماشا نیمی از بارها این است که بار به درستی بین پروازها جابه جا نشده است.

2) خطا در بلیط یا مسائل امنیتی

این موارد 19 درصد از بارهای گم شده را تشکیل می دهد.

3) تاخیر ناشی از فرودگاه، گمرک، آب و هوا و محدودیت فضا یا وزن

این مورد با اینکه دسته بندی وسیعی است، تنها 16 درصد از بارهای گم شده یا صدمه دیده را تشکیل می دهد.

4) عدم بارگیری یا جابه جایی اشتباه وسایل در ایستگاه ورودی

هر کدام از این موارد 4درصد بارهای گم شده و نادرست فرستاده شده را تشکیل می دهند.

5) خطا در برچسب (تگ) زدن

با توجه به پیشرفت عمده در تکنولوژی اداره کردن بار مسافران، برچسب زدن نادرست تنها 4درصد بارهای گم شده را تشکیل می دهد.

چگونه می توانیم احتمال گم شدن بار و یا صدمه تماشا آن را کاهش دهیم؟

ما به شما چند راهکار پیشنهاد می دهیم:

  • از پروازهای متصلی که زمان انتظار بین آن ها کوتاه است اجتناب کنید.

اگر باری دارید که آن را تحویل داده اید، از وجود زمان کافی بین دو پرواز مطمئن شوید. اگرچه 40 دقیقه زمانی قانونی برای فاصله زمانی بین دو پرواز است اما از قلم نیاندازید که احتمال فرستاده شدن بار شما به مقصد نادرست و در نتیجه گم شدن آن هم بیشتر است.

  • روی بار خود مشخصاتتان را بنویسید.

روی وسایل و بارتان اطلاعات شناسایی کافی را بنویسید. سعی کنید اطلاعات تماستان را هم در داخل و هم خارج چمدان و کیف دستی بگذارید. اگر چمدانتان سیاه رنگ و از یک مدل متداول است، حتما آن را با یک برچسب رنگ روشن و یا یک شناسه منحصر به فرد از سایر چمدان ها متمایز کنید تا کسی به اشتباه چمدان شما را با خود نبرد.

  • برچسب مقصد را با دقت چک کنید

قبل از اینکه چمدانتان روی تسمه نقاله پرتاب گردد، رسید بار و برچسب روی آن را چک نموده و از درست بودن مقصد اطمینان حاصل کنید.

  • وسایلتان را با دقت ببندید

مواظب باشید اشیاء ممنوع و غیرمجاز در وسایلتان نباشد. حمل بعضی از اقلام در چمدان ممنوع اما در کیف دستی مجاز است. بعضی دیگر هم در چمدان و هم در کیف دستی حملشان غیرمجاز است.

با وجود این اگر بار شما گم شد و یا آسیب دید باید بلافاصله آن را گزارش دهید، چرا که برای انجام این کار محدودیت زمانی وجود دارد. اگر چمدان شما برای همواره گم گردد می توانید با فراهم کردن مدارکی که محتوای چمدانتان را ثابت کند، خسارت دریافت کنید. علاوه بر رسید مورد احتیاج، گرفتن عکس از محتوای چمدان می تواند در این مواقع برترین سند باشد.

البته برترین راهکار برای جلوگیری از مشکل گم شدن یا صدمه تماشا چمدان، عدم تحویل وسایل به باربری هواپیما است که با توجه به فضای محدود داخل هواپیما ممکن است دچار مشکل شوید. در هر حال اگر تمام موارد و نکات بالا را رعایت نموده اید، بیش از حد استرس وسایلتان را نداشته باشید و بدانید که احتمال گم شدن یا صدمه تماشا چمدان شما 6.5 در هزار است. مجله گردشگری خبرنگاران

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1915

به "دلیل گم شدن بار مسافران در پرواز چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل گم شدن بار مسافران در پرواز چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید