علامت قوطی باز شده روی لوازم آرایشی چیست؟ (فرمول قسمت 23)
به گزارش صنایع 90، علائمی که روی برچسب محصولات بهداشتی و آرایشی واقع شده است، اطلاعات زیادی مثل زمان انقضای محصول، اندازه، قابل بازیافت بودن ظرف محصول و… را در خصوص محصولی که استفاده می کنیم به ما نشان می دهند. بین تمام این علائم یک علامت وجود دارد که اطلاعات مهمی را درباره تاریخ انقضای لوازم آرایشی و بهداشتی نشان می دهد ولی بسیاری از افراد معنی آن را نمی دانند یا به آن بی توجهی می نمایند. در این قسمت از فرمول معنی علامت Period After Opening یا برترین زمان مصرف پس از باز شدن در محصول را به شما شرح می دهیم؛ علامت قوطی باز شده به همراه یک عدد که به ما نشان می دهد محصولی که در دست داریم تا چند ماه بعد از باز شدن قابل مصرف است. در این علامت حرف M مخفف کلمه ماه در زبان انگلیسی است که در کنار یک عدد قرار می گیرد.

با توجه به نوع محصول این عدد متغیر است. برای مثال ممکن است روی یک شامپو 24M یا روی یک ریمل 6M را مشاهده کنید. در حقیقت این عدد تاریخ انقضای لوازم آرایشی و بهداشتی نیست ولی نشان دهنده برترین زمان مصرف محصول پس از باز شدن در آن است؛ یعنی پس از باز شدن در محصول، حتی اگر هنوز تاریخ انقضای محصول فرا نرسیده باشد، بعد از گذشتن این زمان کیفیت محصول افت پیدا می نماید یا ممکن است محصول خراب گردد.
همه فراوری کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی موظف هستند که روی محصولات خود برچسبی با اطلات دقیق، کامل و خوانا بزنند. علائم روی محصولات نه تنها به مصرف کننده در خرید یاری می نماید، بلکه اطلاعات مورد احتیاج جهت مصرف و نگهداری محصولات را به او می دهد. توجه به علائم و توضیحات روی لیبل محصول در انتخاب محصولات بهداشتی و آرایشی بسیار مهم است و نمی توان به محصولاتی که این اطلاعات را در اختیار مصرف کننده قرار نمی دهند، اعتماد کرد.
14 ماده مضر در لوازم آرایش که باید از آن ها دوری کنید
شما به علائم روی محصولات توجه می کنید؟ کدام علامت تاثیر بیشتری در خرید شما می گذارد و معنی کدام علائم را نمی دانید؟
منبع: دیجیکالا مگ