خانه گردشگر در منطقه آزاد چابهار ایجاد شد

به گزارش صنایع 90، خبرنگاران: در کنار ساحل نیلگون دریای عمان در فضایی به وسعت 600 مترمربع، فاز نخست خانه گردشگری منطقه آزاد چابهار ایجاد شد.

خانه گردشگر در منطقه آزاد چابهار ایجاد شد

به گزارش خبرنگاران از زاهدان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، با توجه به غنای محصولات صنایع دستی در استان این سازمان اقدام به ایجاد مجموعه خانه گردشگری با هدف ایجاد اشتغال مولد و درآمد برای زنان خودسرپرست و هم چنین رشد اصناف مرتبط با گردشگری کرد.

منطقه آزاد چابهار یکی از قطب های مهم بازرگانی محسوب می گردد و موجبات اشتغال صدها نفر و سرمایه گذاری میلیاردی داخلی و خارجی را فراهم آورده است، راه اندازی کارگاه های آموزشی از راهکارهای درآمدزایی و بهبود معیشت مردم است که ظرفیت مناسبی را برای آنان آماده خواهد نمود.

اجرای طرح های محوطه سازی در اطراف خانه گردشگری با وجود چشم اندازهای منحصر به فرد از دیگر ظرفیت های قابل استفاده برای گردشگران و مسافران است.

راه اندازی موزه مردم شناسی، آکواریم مجازی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی بومی و اکوتوریسم از دیگر طرح هایی است که در فازهای بعدی راه اندازی می گردد.

چابهار مهم است؛ نه فقط چون یکی از پر رونق ترین مناطق آزاد ایران به حساب می آید، نه فقط چون تنها بندر اقیانوسی کشور است چون که هر گردشگری را شیفته زیبایی هایش می نماید.

چابهار در تقسیم بندی ها منطبق با طرح توسعه و گردشگری جزو منطقه 7 کشور محسوب می گردد به طوری که در کنار استان های سه گانه خراسان و سیستان و بلوچستان منطقه شرق کشور را پوشش می دهند.

منطقه آزاد چابهار به نوعی دروازه ورود گردشگران به این منطقه قلمداد می گردد و از طرفی قرابت این منطقه با دریای عمان و اقیانوس هند، صندلی کم نظیری از نظر توسعه گونه های پرطرفدار گردشگری به ویژه گردشگری دریایی و ساحلی به آن می بخشد.

طبیعت بکر وبی نظیر این منطقه که محصول اقلیم و موقعیت جغرافیایی آن است به حق صفت نگین شرق کشور را جلوه می دهد.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 376

به "خانه گردشگر در منطقه آزاد چابهار ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه گردشگر در منطقه آزاد چابهار ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید