بهترین زمان سفر به هند

به گزارش صنایع 90، آیا قصد دارید به هند سفر کنید و نمی دانید بهترین زمان برای انجام این کار چه زمانی است؟ در این مقاله به شما یاری خواهیم کرد تا بهترین زمان برای مسافرت به هند را پیدا کنید. با خبرنگاران همراه باشید.

بهترین زمان سفر به هند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

اغلب هند را سرزمین زیبایی با مناظر متنوع می دانند، از دشت های مرکزی سرسبز گرفته تا بیابان های بی آب و علف شمال غربی و از رشته کوه پوشیده از برف هیمالیا در شمال تا سواحل بکر شبه جزیره ای در جنوب هند. این سرزمین ترکیبی بی نظیر از رنگ، طراوت، ادویه، گرما و زیبایی است. ویژگی های شگفت انگیز این کشور را به هیچ وجه نمی توان تنها در چند پاراگراف توصیف کرد.

بهترین زمان برای سفر به هند

هند مانند پازلی از نواحی متنوع است که هر کدام شرایط آب و هوایی مخصوص به خود را دارند. مسافران باید به خاطر داشته باشند که شبه قاره هند سه فصل اصلی دارد:

  • تابستان (از ماه مارس تا ماه می - اوایل اسفند تا اوایل خرداد)
  • فصل باران های موسمی (از ماه ژوئن تا ماه سپتامبر- اوایل خرداد تا اوایل مهر)
  • زمستان (از ماه اکتبر تا ماه فوریه- اوایل مهر تا اوایل اسفند)

کوه های شمالی

این منطقه شامل نواحی کوهستانی ایالت های شمالی هند مثل کشمیر، اوتاراخند، هیماچال پرادش، سیکیم و آروناچال پرادش است. به ازای هر 100 متر افزایش ارتفاع، دمای هوا در این مناطق 0.5 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

بهترین زمان برای سفر: تابستان

نواحی نیمه گرمسیری شمالی

این ناحیه شامل ایالاتی است که در دامنه کمربند کوه های شمالی قرار دارند، مثل: پنجاب، اوتار پرادش، بیهار، راجستان شمالی، شمال غرب بنگال و آسام. این مناطق با باران های شدید روبه رو هستند و اغلب در تابستان به طور غیرقابل تحملی گرم می شوند.

بهترین زمان برای سفر: زمستان

جنگل های بارانی استوایی

این ناحیه از ایالات شمال شرقی مثل آسام، ناگالند، مانیپور و همچنین نواحی ساحل غربی شبه جزیره هند مثل بمبئی، گوا و جنوب غربی هند تشکیل شده است.

بهترین زمان برای سفر: زمستان

نواحی بیابانی خشک

این ناحیه شامل بخش عمده راجستان و بخش هایی از ایالات گجرات و پنجاب است. بارندگی در این مناطق بسیار اندک است و تابستان های بسیاری گرمی دارد که دمای آن تا 50 درجه سانتیگراد هم بالا می رود. زمستان ها، دمای متوسط روزانه دمای معتدلی است، در حالی که شب های این ناحیه بسیار سرد می گردد.

بهترین زمان برای سفر: زمستان

هند مرکزی

این منطقه از نواحی شرقی ماهاراشترا در نزدیکی ناگپور، نواحی داخلی آندرا پرادش، مادیا پرادش، چتیسگر و بخش هایی از کارناتاکای شمالی، تشکیل شده است. این ناحیه کم باران در بیشتر اوقات سال، آب و هوایی گرم و خشک را تجربه می نماید و به علت شرایط سخت آب و هوایی مشهور است.

بهترین زمان برای سفر: زمستان

جنوب هند و نواحی ساحلی شرقی

این ناحیه شامل کرالا، تامیل نادو، پاندیچری، سواحل کارناتاکا، اوریسا و سواحل آندرا پرادش می گردد. به مسافران پیشنهاد می گردد برای دوری از خطر گرمازدگی، از سفر به جنوب هند در تابستان خودداری نمایند. بادهای موسمی این مناطق نیز به علت همراه آوردن باران های شدید، سفر را مشکل می نمایند.

بهترین زمان برای سفر: زمستان و اوایل تابستان

جزایر آندامان و لاکشادویپ

جزایر آندامان در خلیج بنگال، و جزایر لاکشادویپ در دریای عرب و نزدیک به ساحل کرالا قرار گرفته اند. این جزایر اغلب با باران های شدید روبه رو هستند. گردشگران در این ناحیه می توانند به ورزش های آبی مثل اسکوبا دایوینگ و اسنورکلینگ بپردازند. علاوه بر این، این مناطق برای ماهیگیری هم شهرت دارند و شما تنوع فوق العاده ای از ماهی ها را در تابستان تجربه خواهید کرد.

بهترین زمان برای سفر: تابستان

زمان جشنواره ها در هند

در این اوقات شما نه تنها فرصت تماشای نشاط و رنگ این جشن ها را دارید بلکه می توانید برگزیده ای از غذاهای لذیذ را هم تجربه کنید. جشن ناوراتری در اکتبر یا چند روز قبل از جشن دیوالی در اوایل نوامبر نقطه شروع مهم ترین این فستیوال هاست.

فستیوال های محبوب

شما می توانید در ماه نوامبر از فستیوال پوشکار دیدن کنید. همچنین مراسم کریسمس و سال نو در نواحی روستایی مثل گوا نیز، لذت مخصوص به خود را دارد. دیگر مواقع پرطرفدار برای سفر به هند شامل جشنواره های سانکرانتی و لوری در اواسط ژانویه و جشنواره رنگ هولی در مارس است.

به مسافران پیشنهاد می گردد که مدتی قبل از سفرشان به هند در فصول پیک مسافر (ایام شلوغی)، رزرو هتل های مورد نظرشان را انجام دهند، چرا که مکان های اقامتی در این زمان ها بسیار زود پر می شوند.

منبع: Buzzle

منبع: کجارو
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 521

به "بهترین زمان سفر به هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان سفر به هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید