افزایش سفارش از رستوران ها در فروردین 99

به گزارش صنایع 90، براساس گزارش های میدانی، آمار سفارش های تلفنی و گزارش اسنپ فود، طی دو هفته گذشته، بسیاری از رستوران ها بازگشایی شده اند و سفارشات رستوران ها هم نسبت به هفته اول شروع کرونا رشد داشته است.

افزایش سفارش از رستوران ها در فروردین 99

شوک اولیه شیوع کرونا تغییر رفتار مردم را در همه جنبه ها در پی داشت. یکی از این جنبه ها سفارش غذا از رستوران ها بود. به نظر می رسد با بازگشت فرایند نیمه عادی زندگی در روزهای اخیر دوباره مردم به سفارش غذا روی آورده اند.

یکی از علت های احتمالی این افزایش، بازگشت مردم به شغل هایشان است. گرچه بسیاری از افراد هنوز در منزل های خود مانده اند، اما بخشی از کارمندان در شرکت های خصوصی و برخی ادارات دولتی در سر کار خود حاضر می شوند.

به گزارش خبرنگاران، با تصمیم ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا مبنی بر آغاز فعالیت کسب و کارها، از23 فروردین ماه کلیه دستگاه های اجرایی موظفند تمام خدمات عمومی و ضروری دستگاه را با حضور دو سوم کارکنان ارائه و تا یک سوم کارکنان را به صورت نوبت بندی از حضور در محل کار معاف کنند.

از سوی دیگر، افزایش سفارش ها نشان می دهد که ترس افراد نسبت به سفارش غذا کم شده و دیگر غذا را به عنوان عاملی اصلی و خطرناک برای انتقال ویروس کرونا نمی شناسند.

این فرایند در کشورهای دیگر هم مشاهده شده است. با بسته شدن سالن های غذاخوری و آغاز قرنطینه خانگی، مردم غذا را بصورت غیرحضوری سفارش می دهند. افزایش سفارش ها در کشورهای دیگر به حدی بوده است که اوبر ایتس، یکی از بزرگ ترین سرویس های سفارش آنلاین غذا، پیک های جدیدی را استخدام کرده است تا جوابگوی نیاز مشتریان باشد. رستوران های بسیاری نیز به این سرویس پیوسته اند تا بتوانند غذای بیرون بر را تامین کنند.

اگر شما هم می خواهید به صورت تلفنی یا به صورت آنلاین غذا سفارش دهید، لازم است بار دیگر نکات بهداشتی زیر را یادآوری نماییم. لطفا پس از دریافت سفارش، نکات بهداشتی زیر را جهت احتیاط بیشتر در نظر بگیرید:

از برندهای معتبر و رستوران های مورد اعتماد خود سفارش دهید.

پس از دریافت سفارش، بسته را ضدعفونی کنید.

ظرف را در غذای شخصی خود سرو کنید.

پیش از مصرف، ترجیحا غذا را دوباره گرم کنید.

گرم کردن دوباره غذا هرگونه احتمال ناچیز آلودگی را از بین می برد و شما می توانید با اطمینان خاطر غذای خود را مصرف کنید. رعایت این نکات تنها جهت احتیاط بیشتر است.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1378

به "افزایش سفارش از رستوران ها در فروردین 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سفارش از رستوران ها در فروردین 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید