مهلت دوروزه هیئت حل اختلاف به شورای شهر کرج

به گزارش صنایع 90، به گزارش خبرنگاران، عزیز اکبریان با اشاره به مشکلاتی که در شورای شهر کرج به وجود آمده است، گفت: یک سال و 10 روز از تشکیل شورای پنجم می گذرد؛ شهرداری کرج در این مدت پنج ماه و نیم توسط شهردار و شش ماه و نیم هم توسط سرپرست اداره گردیده است که البته دو ماه از مدت حضور شهردار هم در حالت دعوا با شورای شهر گذشت.

مهلت دوروزه هیئت حل اختلاف به شورای شهر کرج

دودستگی شدیدی در شورای شهر کرج/شهر به حال خود رها گردیده است

اکبریان اضافه کرد: متأسفانه دودستگی شدیدی در این شورا به وجود آمده است که ناشی از دخالت افرادی از کرج و تهران در شورای شهر کرج است و همین باعث از دست رفتن یکپارچگی گردیده است.

وی ادامه داد: من نمی خواهم از شورای چهارم بگویم اما آن ها باوجوداینکه 21 نفر بودند دودستگی نداشتند ولی این شورا 13 نفره است و چنددستگی در آن وجود دارد؛ این گونه نمی گردد و ممکن است موضوع به سمت انحلال و یا سلب عضویت پیش برود.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی از تشکیل جلسه هیئت حل اختلاف در صبح امروز برای آنالیز عدم تشکل جلسات شورا اطلاع داد و گفت: در این جلسه مصوب شد که طی 24 ساعت آینده جلسه شورای شهر کرج باید تشکیل و هیئت رئیسه انتخاب گردد.

اکبریان ادامه داد: در این مصوبه تأکید گردیده که اگر هیئت رئیسه انتخاب نگردد هیئت حل اختلاف روز دوشنبه 12 شهریور برای معین تکلیف شورای شهر کرج تشکیل جلسه خواهد داد.

وی با انتقاد از عملکرد شورا و بابیان اینکه شهری سه میلیون نفری با این عملکرد به حال خود رهاگردیده است؛ گفت: علت به وجود آمدن چنین وضعیتی در دخالت در انتصابات شهرداری و همچنین ضعف نظارت از طرف استاندار و فرماندار است؛ ناظران نباید اجازه می دادند کار به اینجا برسد.

اکبریان اضافه کرد: طبق قانون اعضای شورای شهر نباید وابستگان درجه یک خود را در شهرداری استخدام نمایند اما این ها علاوه بر اینکه وابستگان درجه یک خود را به شهرداری آورده اند به آنان پست نیز داده اند و ادعا هم می نمایند که در مسیر درست قرار دارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شورای شهر به کارهای عمرانی بی توجه بوده است؛ برای کدام کار عمرانی شهردار را بازخواست نموده اند؛ مثلاً برای پروژه شهیدان آجرلو سپاه می گوید برخی فکر می نمایند ما مقصریم درصورتی که از ابتدا اعلام نموده شهرداری دیوار جدید را بسازد تا راه مردم باز گردد حال بعدازاین مدت تازه در حال ساخت فونداسیون آن هستند.

وی اعلام نمود: حقوق بسیاری از کارگران شهرداری دو تا پنج ماه عقب افتاده است آیا این وضعیت آشفتگی به وجود نمی آورد؟

اکبریان به انتخاب نشدن هیئت رئیسه جدید باوجود گذشتن از موعد قانونی اشاره و خاطرنشان کرد: باوجوداینکه هیئت رئیسه شوراهای کل کشور انتخاب گردیده است آقای نبیونی با استناد به آیین نامه مصوب دولت اعلام می نماید زمان هیئت رئیسه دوساله است این در حالی است که مجلس با صراحت قانون یک ساله بودن هیئت رئیسه شوراها را تصویب نموده و قانون نیز بر آیین نامه اولویت دارد.

وی اضافه کرد: همین باعث گردیده برخی اعضا مدتی در جلسات برای انتخاب هیئت رئیسه حاضر نشوند؛ درهرحال ما یا به دموکراسی نباید اعتقاد داشته باشیم و یا اگر به آن اعتقادداریم باید به آن تمکین کنیم.

اکبریان ادامه داد: ما مدتی است شهردار نداریم الآن با این کار 10 روز است که شورا هم نداریم؛ درهرحال با توجه به مصوبه هیئت حل اختلاف امیدواریم این قضیه فردا تمام گردد.

وی با اشاره به عدم تشکیل جلسات هفته قبل اعلام نمود: شنبه هفته گذشته با آقای نبیونی تماس گرفتم و گفتم که فردا جلسه شورا تشکیل می گردد یا خیر که آقای نبیونی گفت بله ولی من به علت خستگی ناشی از مسافرت در جلسه حاضر نمی شوم؛ 26 دقیقه با آقای نبیونی صحبت و تأکید کردم که در جلسه شورا حاضر گردد اما حاضر نشد؛ سوال من از آقای نبیونی این است چطور شما پیش از آن در یک جلسه دوساعته درجایی دیگر حاضر شدید ولی برای جلسه شورای شهر خسته بودید؟

اکبریان اضافه کرد: این کارها درست نیست و خلاف است؛ امیدواریم جلسه فردا تشکیل گردد؛ در به وجود آمدن چنین وضعیتی استاندار و فرماندار هم قصور دارند چون حاکمیت نباید در قبال چنین مسائلی کوتاه بیاید و حتماً باید با آن برخورد نمایند.

وی توضیح داد: ما یک شهر سه میلیون نفری را در اختیار کسانی قرار داده ایم که هر وقت دوست داشتند در جلسه حاضر می شوند و هر وقت دلشان نخواست در جلسه حاضر نمی شوند؛ من از آن ها می خواهم به قانون احترام بگذارند و در چهارچوب قانون و دموکراسی عمل نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 68

به "مهلت دوروزه هیئت حل اختلاف به شورای شهر کرج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت دوروزه هیئت حل اختلاف به شورای شهر کرج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید