مسعودی فرید اطلاع داد کاهش 11 درصدی سلامتی دختران به علت کم تحرکی

به گزارش صنایع 90، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از کاهش 11 درصدی سلامتی دختران در 15 سال گذشته به علت کم تحرکی اطلاع داد.

مسعودی فرید اطلاع داد کاهش 11 درصدی سلامتی دختران به علت کم تحرکی

به گزارش خبرنگار ، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح مرکز تلفن اورژانس اجتماعی که امروز (سه شنبه بیستم آذرماه) برگزار گردید، اظهار کرد: زمانی که از توانمندسازی صحبت می گردد، افراد آسیب دیده و دچار معلولیت به ذهن مان می آیند.

وی با بیان اینکه اگر سیاست کلی توانمندسازی را در کشور داشته باشیم، مدارس، مهد های کودک، خانواده و جامعه کمتر دچار آسیب می شوند، اضافه نمود: با اتخاذ یک برنامه کامل توانمندسازی، کمتر دچار معلولیت و آسیب خواهیم شد.

مسعودی فرید با بیان اینکه خدمات نیز با کیفیت بیشتری به افراد در معرض آسیب ارائه می گردد، توضیح داد: در زمینه خانواده مانند سایر کشور ها سیر تکاملی داشته ایم که اگر به آن توجه نگردد، دچار آسیب های جدی تری می شویم.

وی با بیان اینکه به طور مثال در مدل های شهرسازی اگر به مقوله خانواده توجه نگردد، دچار آسیب می شویم، ادامه داد: فضا هایی که اکنون در آپارتمان ها ایجاد شده برای خانواده مناسب نیست، خانواده ها ترجیح می دهند فرزندان کمتر و تحرک کمتری داشته باشند، بنابراین در طراحی سیاست های اجتماعی نگاه سیستماتیک باید داشته باشیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور گفت: مطالعاتی که روی دختران صورت گرفته نشان می دهد که ظرفیت حیاتی و سلامتی آن ها در 15 سال گذشته، 11 درصد کاهش یافته است.

مسعودی فرید گفت: این موضوع به دلیل کمبود فضا و تحرک لازم است، این موضوع در مورد پسران نیز همین گونه است. اگر به این مقوله ها توجه نکنیم، افزایش بیماری های غیرواگیر را نیز به صورت فزاینده خواهیم داشت و این مسئله در مورد سالمندی نیز مصداق پیدا می نماید.

وی با بیان اینکه سه سطح پیشگیری، توجه به عوامل خطر و مدل برون شناسی در یک برنامه سیستماتیک توانمندسازی می توانند جای بگیرند، توضیح داد: همه ممکن است از وضعیت موجود راضی نباشیم، اما نگاه امیدوارانه به روند آسیب ها نیز لازم است، چرا که ما هم اکنون در منطقه، کشوری موفق در زمینه مداخله در آسیب های اجتماعی هستیم، هر چند با ایده آل هایمان فاصله کمی داریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 149

به "مسعودی فرید اطلاع داد کاهش 11 درصدی سلامتی دختران به علت کم تحرکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسعودی فرید اطلاع داد کاهش 11 درصدی سلامتی دختران به علت کم تحرکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید