مجوز ورود 50 هزاررأس دام زنده از قزافستان به همدان دریافت شده است

به گزارش صنایع 90، به گزارش خبرنگاران، رضا قیاسی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان همدان در مسیر توسعه قرار دارد و این امر حاصل تلاش‌های جمعی است، گفت: رسانه‌ها همپای مدیران در شرایط مختلف آب و هوایی برای توسعه استان تلاش می‌کنند.

مجوز ورود 50 هزاررأس دام زنده از قزافستان به همدان دریافت شده است

وی با بیان اینکه مدیران با تجربه در بخش دولتی و خصوصی در کنار هم برای توسعه استان تلاش می کنند، گفت: همدان از استان های اول کشور در عرصه فرهنگی است و این استان در بخش های مختلف توسعه پیشتاز است.

قیاسی راه‌اندازی خانه مدیران استان همدان را قدمی در راستای توسعه این استان برشمرد و اضافه کرد: فعالیت های تشکل های بخش خصوصی را برای شکل گیری بهتر حمایت می کنیم و دولت حامی تشکل های بخش خصوصی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان با بیان اینکه همدان از استانهای اول کشور است که همگام با نظام در اجرای برنامه‌ها پیش می رود، گفت: همدان در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی از استان‌های پیشرو در کشور بوده و نرخ بیکاری در استان همدان از سایر استان‌های کشور پایین‌تر است به‌طوریکه همدان جزو 3 استان با بالاترین نرخ اشتغال است.

وی موفقیت های کسب شده در پرداخت تسهیلات برای طرح های اشتغال زا و فراگیر را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: متاسفانه طی سه دهه اول انقلاب از بهره‌مندی ظرفیت‌ها برای توسعه زیرساخت غافل شدیم به طوری که کمتر از یک درصد زیرساخت‌های صنعتی در همدان ایجاد شده است.

قیاسی با بیان اینکه همدان در بخش صنعت ضعیف است اما در بخش صنایع دستی و صنایع کوچک از فرصتهایی بهره مند است که می تواند از آنها استفاده کند ایجاد خوشه‌های صنعتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید در این زمینه توسعه استان را رقم بزنیم.

وی با یادآوری اینکه در استان همدان متوسط جمعیت روستانشینان از معدل کشور بیشتر است و باید اشتغال را به سمت روستاها هدایت کرد، عنوان کرد: باید برای حفظ عزت و شرافت روستاییان اشتغال در روستاها را توسعه داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان با تاکید بر اینکه همدان از لحاظ منابع انسانی تحصیلکرده حرف برای گفتن دارد و باید از دارایی های استان استفاده کرد، گفت: همدان توانایی صادر کردن نیروهای فنی مهندسی به کشورهای منطقه را دارد.

وی وجود مواد معدنی با ارزش در همدان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: یاقوت صورتی، گرانیت گل پنبه ای، سیلیس، فلدسپات، سنگ دولومیت و چرم همدان ظرفیت هایی است که نباید از آن غافل شد.

قیاسی با بیان اینکه سالها از چرم همدان غافل بودیم و چرم تولیدی همدان به سایر استان‌ها می رفت اما ارزش افزوده آن نصیب همدان نمی شد، گفت: باید از دارایی ها و ظرفیت‌های همدان بهره لازم را برد.

وی در ادامه با بیان اینکه تشکل ها و سمن ها واسطه ای بین بخش خصوصی و بخش دولتی هستند، گفت: ارتباط و هماهنگی بین مدیران شاغل و بازنشسته با تشکل هایی مانند خانه مدیران ممکن می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان بابیان اینکه رویکرد آینده این است که دولت چابک شود و تشکل ها می‌توانند کارهای دولت را در قالب خصوصی انجام دهند، گفت: در تولید مدیر ضعف داریم و اگر همه دستگاه ها همزمان با برنامه ها کادرسازی و تولید مدیر داشتند وضعیت بهتر خواهد بود.

قیاسی بابیان اینکه مدیریت، پرونده بسته ای نیست و وقتی توانی شناسایی می شود، فضا نباید بسته باشد و باید از توانایی ها و شایستگی ها استفاده شود، گفت: در استان همدان مدیران توانمندی وجود دارند.

وی بابیان اینکه هر سازمانی برای اداره و مدیریت، مصالح خود را دارد، گفت: اگر قرار بر استفاده از مدیران غیر بومی نباشد، نباید هیچ همدانی در جای دیگری هم پست داشته باشد بنابراین رویکرد باید به این سمت باشد که از نیروی بومی استفاده کنیم و اگر ناچار بودیم، نباید ایالتی فکر کنیم و از مدیران توانمند غیر بومی هم استفاده کنیم.

بازنشسته نیستم و بر اساس قانون ایثارگران اعاده به کار شده ام

قیاسی در توضیح سئوالی پیرامون بازنشسته بودنش بابیان اینکه بازنشسته نیستم و بر اساس قانون ایثارگران اعاده به کار شده ام، ادامه داد: تبصره و ماده 16 قانون بودجه درخصوص بخشودگی جرایم تسهیلات هنوز از بانک مرکزی به بانک ها ابلاغ نشده و پیگیری برای ابلاغ در حال انجام است.

وی به نوسان قیمت گوشت در همدان نیز اشاره کرد و بابیان اینکه در طول سال وضعیت ارائه دام زنده به میادین دام تغییر می کند و بنا به این تغییرات در عرضه و تقاضا تنش‌هایی در بازار ایجاد می شود، گفت: به دامپزشکی اعلام شده که به هیچ عنوان اجازه ندارد در هیچ ساعتی از روز اجازه حمل دام به خارج از استان را بدهد تا قصاب های استان بتوانند دام مورد نیاز خود را راحت تر تهیه کنند.

قیاسی اضافه کرد: هفته ای 20 تن گوشت گرم وارداتی با پیگیری استاندار در استان توزیع می شود.

وی بابیان اینکه وزارتخانه فقط برای واردات دام زنده به استان های مرزی و تهران مجوز می داد اما با پیگیری صورت گرفته مجوز ورود 50 هزار رأس دام زنده از قزافستان به استان دریافت شده است، گفت: این اقدامات انجام شده تا با توزیع در استان، نرخ گوشت کنترل و کاهش یابد.

قیاسی به برگزاری ستاد تنظیم بازار استان هر هفته با حضور استاندار اشاره کرد و گفت: در شرایط جدید دولت دوباره به بازار ورود کرده و در استان همدان 25 بازرس بازرگانی دوباره فعال شده اند و تعزیرات و صنوف هم بازرس دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان بابیان اینکه نصب نکردن برچسب قیمت از مصادیق تخلف و جرم است و خواستار دقت در این موضوع شده ایم، گفت: اکیپ های مختلف بازرسی در استان فعال شده اند.

وی باتاکید براینکه فرمانداران در شهرستان ها جلسه تنظیم بازار را تشکیل و موارد را پیگیری می کنند، گفت: گزارش مردمی باید برای حضور بازرس در محل تخلف کفایت کند.

قیاسی بابیان اینکه بر احتکار حساسیت ویژه داریم چراکه احتکار را دشمنی رو دررو با نظام تلقی می کنیم و محتکر دشمن شماره یک مردم است و این را اعلام کرده ایم که برخورد می کنیم، گفت: کالاهای انبارها باید اعلام موجودی شود و عدم اعلام موجودی مصداق احتکار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان بابیان اینکه هیچ حرمتی را برای محتکر نگه نمی داریم، گفت: از خبرنگاران محرم تر کسی نیست و خبرنگاران کمک می کنند تا مردم به آرامش برسند.

خانه مدیران رونق فضای آموزش مدیریتی را هدف‌گذاری کرده است

رئیس خانه مدیران استان همدان نیز در این نشست بابیان اینکه خانه مدیران در گام نخست رونق فضای آموزش مدیریتی در استان را هدف‌گذاری کرده چراکه این مهم حلقه گمشده بین مدیران و دانشگاه برای آشنایی با مسائل روز محسوب می‌شد، گفت: بازدید از پروژه‌های ملی و بین‌المللی و ایجاد فضایی برای گردهم آمدن مدیران از اهداف خانه مدیران است.

احمد شانیان عنوان کرد: دستگاه‌ها در جریان فعالیت خود به مستندسازی و کادرسازی توجه ندارند و از این نظر تجارب مدیران به نسل‌های بعد منتقل نمی‌شود در حالی‌که در خانه مدیران فضایی فراهم می‌آید که یک مدیر چالش‌های خود را طرح کرده و از خرد جمعی برای بهبود کار بهره ببرد.

رئیس خانه مدیران استان همدان با بیان اینکه رابطه معناداری بین بهره‌وری و آموزش مدیران وجود دارد، گفت: در حال حاضر بنا بر جذب حداکثری مدیران است و در فازهای بعد مدیران میانی و کارشناسان ارشد، اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان دکتری به مجموعه اضافه خواهند شد.

شانیان با بیان اینکه اگر مدیران بخش دولتی و خصوصی در کنار هم قرار بگیرند کمک شایانی به توسعه استان می شود، بیان کرد: خانه مدیران با هدف ایجاد همدلی و هماهنگی بین مدیران شکل گرفته است.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 26 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 46

به "مجوز ورود 50 هزاررأس دام زنده از قزافستان به همدان دریافت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز ورود 50 هزاررأس دام زنده از قزافستان به همدان دریافت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید