لزوم فرهنگ سازی استاندارد، نباید جلوی خلاقیت فراوری کننده را گرفت

به گزارش صنایع 90، به گزارش خبرنگاران مشیر الحق عابدی صبح پنج شنبه در مراسم تجلیل از واحد های تولیدی برتر در حوزه استاندارد اظهار کرد: استاندار پایه اصلی علم و فناوری است که می تواند به پیشرفت کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی یاری کند.

لزوم فرهنگ سازی استاندارد، نباید جلوی خلاقیت فراوری کننده را گرفت

معاون امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان نمود: برای رسیدن به مدینه فاضله ای که در حوزه استاندارد ترسیم نموده ایم و افزایش کیفیت کالا راههای مختلفی وجود دارد که یکی از مهمترین آنها فرهنگ سازی است.

عابدی با اشاره به نقش استاندارد در اقتصاد خرد و کلان ادامه داد: در اقتصاد خرد که بر اساس عرضه و تقاضا مطرح می گردد کیفیت کالا بسیار حائز اهمیت است که این مهم نیز در آزمایشگاه های کنترل کیفیت استاندارد تعیین می گردد.

وی ادامه داد: اگر ما فراوری انبوده در زمینه کالایی داشته باشیم ولی کیفیت ان مطلوب نباشد بی شک بازار فروش آن را یا پیدا ننموده یا از دست خواهیم داد و این نقطه نقش استاندارد و کیفیت کالا را نشان می دهد.

معاون امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: برخی تصور می نمایند که استاندارد فقط برای حفظ منافع مصرف نماینده است در حالی که در نهایت سود فروش کالای با کیفیت نصیب فراوری نماینده کالا می گردد.

عابدی با اشاره به اینکه استاندارد باعث کاهش هزینه ها می گردد، گفت: عدم رعایت کیفیت در فراوری کالا و بی توجهی نسبت به رعایت استانداردهای لازم در این زمینه زیان هایی را بر اموال عمومی و بیت المال وارد می نماید.

وی با بیان اینکه جلوگیری از ورود کالاهایی که مورد تأیید استاندارد نیست یک اصل مهم می باشد، اظهار کرد: در خراسان جنوبی در راستای تحقق این امر از سه سال گذشته تأسیس آزمایشگاهی در مرز ماهیرود مد نظر بوده است.

معاون امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: البته در رعایت موضوعات مرتبط با استاندارد نباید جلوی خلاقیت فراوری نماینده را بگیریم.

محمدرضا مروی مقدم مدیر کل استاندار خراسان جنوبی نیز در این همایش اظهار کرد:ساختمان اداره کل استاندارد را در سه هزار و 300 متر در دولت یازدهم شروع کرد و در ابتدای دولت دوازدهم به اتمام رساندیم.

وی بیان نمود: کار ساخت ساختمان اداره کل را با 200 میلیون تومان شروع و با سه میلیارد و 500 میلیون تومان به اتمام رساندیم و همچنین احیاء ساختمان اداره شهرستان بیرجند را نیز در دستور کار قرار دادیم.

مدیر کل استاندارد خراسان جنوبی با اشاره به 14 مجوز استخدامی برای اداره استاندارد، اضافه کرد: با توجه به این مجوزها امیدواریم مراحل قانونی و رسمی کار جذب شروع گردد.

مروی با اشاره به هزینه 350 میلیون تومانی برای ساخت آزمایشگاه در مرز ماهیرود، یادآور شد: این پروژه 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 115

به "لزوم فرهنگ سازی استاندارد، نباید جلوی خلاقیت فراوری کننده را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم فرهنگ سازی استاندارد، نباید جلوی خلاقیت فراوری کننده را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید