ظرفیت صادرات سالانه 14 هزار تن مرغ از کرمانشاه به خارج از کشور را داریم

به گزارش صنایع 90، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه ظرفیت صادرات سالانه 14 هزار تن مرغ به خارج از کشور را دارد.

ظرفیت صادرات سالانه 14 هزار تن مرغ از کرمانشاه به خارج از کشور را داریم

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، بهرام خانی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که امروز (9 آبان) برگزار گردید، از فعالیت حدود 620 واحد مرغداری صنعتی در استان کرمانشاه اطلاع داد که ظرفیت فراوری آنها بیش از 10 میلیون قطعه در هر هر دوره است.

وی با بیان اینکه سالانه 63 هزار و 800 تن مرغ در استان کرمانشاه فراوری می گردد، گفت: احتیاج داخل استان حدود 50 هزار تن است و سالانه حدود 14 هزار تن ظرفیت صادرات مرغ داریم.

معاون بهبود فراوریات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به وجود 9 کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه، یادآوری کرد: دو کشتارگاه استان نیز مجهز به خط 02 (مخصوص صادرات)هستند.

خانی اشاره ای هم به قیمت مرغ در بازار کرمانشاه داشت و ادامه داد: امروز(چهارشنبه) قیمت هر کیلو مرغ درب مرغداری 6500 تا 6700 تومان است که با نرخ 9500 تا 10 هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد.

وی از مهمترین مسائل مرغداری های استان هم یاد کرد و گفت: یکی از این مسائل عدم تامین گاز برای مرغداری ها است.

به گفته خانی، از بیش از 620 مرغداری استان فقط 230 مورد آنها گازرسانی شده و تا انتها سال جاری حدود 50 واحد دیگر گازرسانی خواهد شد.

معاون بهبود فراوریات دامی جهاد کشاورزی استان در ادامه خواهان ساماندهی واحدهای غیرمجاز عرضه مرغ زنده شد و اضافه کرد: یکی دیگر از مسائل صنعت مرغ ممنوعیت های صادراتی است که گاهی اعمال می گردد.

وی مسائل حمل و نقل نهاده ها، نبود یک تشکل منسجم و قوی در حوزه صنعت مرغ، بدهی های معوق و ... را از دیگر مسائل این صنعت برشمرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 124

به "ظرفیت صادرات سالانه 14 هزار تن مرغ از کرمانشاه به خارج از کشور را داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت صادرات سالانه 14 هزار تن مرغ از کرمانشاه به خارج از کشور را داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید