جذب گردشگر به روستاها منجر به کاهش مهاجرت به شهر شده است

به گزارش صنایع 90، عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس گفت: جذب گردشگر به روستاها سبب افزایش اشتغال برای روستاییان شده که این امر منجر به کاهش مهاجرت از روستا به شهر و افزایش سرمایه و پول در روستاها شده است که می توان از آن در جهت توسعه و آبادانی روستاها بهره برد.

جذب گردشگر به روستاها منجر به کاهش مهاجرت به شهر شده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از خانه ملت، ناصر شریفی، با بیان اینکه نگاه ویژه به حوزه گردشگری یکی از سیاست های اصولی در قانون برنامه و بودجه است، اضافه نمود: در تمام جهان صنعت گردشگری به عنوان یکی از 3 صنعت برتر مطرح است ولی متأسفانه سال های سال بر روی این موضوع صحبت شده و اقدام عملی انجام نشده است.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اغلب روستاهای کشور از پتانسیل، ظرفیت و قابلیت بسیاری در حوزه گردشگری و جذب گردشگر برخوردارند که اگر به آنها توجه گردد و از ظرفیت های گردشگری موجود در استان ها، در روستاها نیز استفاده گردد قطعاً در روستاها نیز شاهد خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی خواهیم بود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بسیاری از روستاهای به لحاظ باستان شناسی و قدمت تاریخی حرف برای گفتن دارند که با شناسایی و تبلیغ مناسب می توان آنها را به محلی برای حضور گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرد.

شریفی خاطر نشان کرد: فعالیت بخش خصوصی و مشارکت های مردمی در روستاها جهت ارائه خدمات بهتر به گردشگران و شناسایی مجتمع های آب درمانی بکر که سال ها متروکه بوده مانند فاریاب سنگویه و تدرویه، موجب جذب گردشگران از اقصی نقاط کشور و استان های همجوار شده است.

او اضافه نمود: توسعه مناطق گردشگری در روستاها را در راستای تحقق احکام قانون برنامه دانست و توضیح داد: چهار فصل بودن کشور ظرفیت و پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر در فصول مختلف سال را فراهم نموده به شرط آنکه راهبری و هدف گذاری لازم انجام گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 148

به "جذب گردشگر به روستاها منجر به کاهش مهاجرت به شهر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب گردشگر به روستاها منجر به کاهش مهاجرت به شهر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید