اقامتگاه های بوم گردی سبب رونق اقتصادی شده است

به گزارش صنایع 90، عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد اقامتگاه های بوم گردی سبب رونق اقتصادی شده است.

اقامتگاه های بوم گردی سبب رونق اقتصادی شده است

سیدابوالفضل موسوی بیوکی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: یزد شهری است که در مرکز ایران واقع شده است و گردشگران با سفر به این شهر علاوه بر بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه های دیدنی یزد، می توانند از دیگر اضلاع مثلث طلایی گردشگری یعنی شیراز و اصفهان نیز بازدید نمایند.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بافت تاریخی شهر یزد به عنوان یک میراث جهانی به ثبت رسیده و جریان داشتن زندگی در این بافت، جذابیت دوچندانی به آن بخشیده است.

او با بیان اینکه اهتمام مسئولان به توسعه صنعت گردشگری با بهره مندی از داشته های جوامع بومی و محلی امری لازم است، خاطر نشان کرد: ایجاد اقامتگاه های بوم گردی سبب رونق اقتصاد محلی شده است، اقتصادی که در مقیاس های کلان تر نیز اثربخشی مناسبی دارد.

موسوی بیوکی یادآور شد: اضافه نمودن جاذبه هایی نظیر کویرگردی، رصد آسمان در شب و رونق بیشتر صنایع دستی مبتنی بر محصولات خاص استان یزد نظیر زیلوبافی، می تواند زمینه پویایی هر چه بیشتر شهر یزد به عنوان یک مقصد گردشگری را فراهم سازد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه ظرفیت های مغفول مانده استان یزد در توسعه گردشگری این استان باید مورد توجه جدی قرار گیرد، اضافه نمود: استان یزد در زمینه معادن بسیار غنی است و نخستین استان کشور به لحاظ تنوع معادن است و با بازدید از معادن و راه اندازی این گونه از گردشگری، می توان به جاذبه های این استان اضافه نمود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 126

به "اقامتگاه های بوم گردی سبب رونق اقتصادی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه های بوم گردی سبب رونق اقتصادی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید