چراغ سبز محیط زیست به شهرداری برای احداث اتوبان شهید شوشتری

به گزارش صنایع 90، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به اینکه پارک ملی سرخه حصار ریه تنفسی استان تهران است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست آمادگی همکاری با شهرداری برای اجرای پروژه اتوبان شهید شوشتری - که از پارک ملی سرخه حصار عبور می نماید - را با رعایت ملاحظات زیست محیطی دارد.

چراغ سبز محیط زیست به شهرداری برای احداث اتوبان شهید شوشتری

کیومرث کلانتری در گفت و گو با خبرنگاران درباره سرانجام پروژه اتوبان شهید شوشتری که از پارک ملی سرخه حصار عبور می نماید، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست مانع توسعه نیست و هیچگاه نیز مانع توسعه نخواهد شد. این سازمان سعی می نماید توسعه را راهنمایی کند.

وی ادامه داد: پروژه توسعه های مختلفی به سازمان حفاظت محیط زیست معرفی می شوند که ضروری است پیوست محیط زیستی داشته باشند و ارزیابی زیست محیطی درباره آن ها انجام گردد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه پروژه اتوبان شهید شوشتری نیز پروژه ای است که مشمول ارائه گزارش ارزیابی محیط زیستی است، توضیح داد: شهرداری در این باره گزارشی را ارائه داده است که متاسفانه نواقصی داشته و هنوز کامل نشده است. اتوبان شهید شوشتری از اکوسیستم بسیار حساس و شکننده پارک ملی سرخه حصار که ریه تنفسی تهران است عبور می نماید، بنابراین این پارک نباید به آسانی تخریب گردد.

کلانتری با اشاره به اینکه این اتوبان با رعایت ملاحظات زیست محیطی باید ساخته گردد، گفت: برای ساخت این اتوبان، محیط زیست و شهرداری پیشنهادات دو طرفه ای داشتند و قرار شد که مشاوره پروژه مدارک و مستنداتی را به سازمان حفاظت محیط زیست تحویل دهد و چنانچه این کار را انجام دهند قطعا سعی می کنیم که پروژه را راهنمایی کنیم.

وی در سرانجام توضیح داد: پروژه اتوبان شهید شوشتری، پروژه سنگینی است و باید با تدابیر و حساسیت های خاصی اجرا گردد تا حداقل تخریب و آثار سوء را داشته باشیم. ما منتظر هستیم تا مشاور پروژه راهکارها و مستندات خود را تحویل دهد ولی سازمان حفاظت محیط زیست آمادگی همکاری با شهرداری برای اجرای این پروژه با رعایت ملاحظات زیست محیطی و حقوق مردم را دارد.

به گزارش خبرنگاران، حدود دو سال گذشته بود که ناصر مهردادی -مدیر کل وقت محیط زیست استان تهران- از توقف کامل پروژه احداث اتوبان شهید شوشتری خبر داده بود و اظهار نموده بود که محیط زیست در جلساتی که با شهرداری داشته مخالفت خود را اعلام نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 109

به "چراغ سبز محیط زیست به شهرداری برای احداث اتوبان شهید شوشتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چراغ سبز محیط زیست به شهرداری برای احداث اتوبان شهید شوشتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید