پیشنهاد تسهیلات 80 درصدی ساخت مسکن روی میز دولت، در حال رایزنی با بانک مرکزی هستیم

به گزارش صنایع 90، خبرنگاران: رئیس کانون سراسری انبوه سازان ایران از ارائه پیشنهاد پرداخت تسهیلات ساخت مسکن معادل 80 درصد قیمت واحد مسکونی به دولت اطلاع داد و گفت: وزیر راه و شهرسازی موافق پرداخت این وام است.

پیشنهاد تسهیلات 80 درصدی ساخت مسکن روی میز دولت، در حال رایزنی با بانک مرکزی هستیم

جهت دریافت خدمات آلاچیق پشت بامی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرنگاران، جمشید برزگر در نشست خبری، اظهار کرد: در ایران همواره به مسکن به صورت بخشی نگاه شده و قبل و بعد از نقلاب برنامه مدونی نبوده که انبوه ساز تکلیف خودش را بداند. هم اکنون 31 استان عضو کانون هستند و این انجمن 5000 عضو دارد. در بازار رکود بسیار وحشتناک صنعت ساختمان است که توانسته نیم رونقی در بازار ایجاد کند.

وی توضیح داد: با بی توجهی ها قبل و در یکسال اخیر هیچ نگاهی به جز مسکن مهر به سایر حوزه های صنعت ساختمان نشده است. هم در حوزه سیاست گذاری و هم در حوزه نظارتی توجهی به این بخش نشده است.

وی ادامه داد: مسائل این بخش را به صورت شفاهی و کتبی به اطلاع مسئولان رسانده ایم اما با این حال موارد اساسی گریبانگیر فعالان این بخش است. در همه کشورها تسهیلات اعطایی به صنعت ساختمان بالغ بر 80 درصد از قیمت خانه است.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان ایران گفت: در ایران نمی توانید چیزی به عنوان تسیهلات مسکن پیدا کنید و یکسال است که پرداخت تسهیلات قطع شده است.

برزگر با بیان این که عدم اعطای تسهیلات به اقشار سه تا هشت جامعه است، اعلام کرد: پیشنهاد داده ایم تسهیلات ارزان قیمت برای خریداران پرداخت شود، البته مسئولان اعلام می نمایند اگر وام پرداخت شود منجر به ایجاد تورم خواهد شد.

وی با اشاره به این که مسکن موتور اقتصاد کشور است، گفت: برای این که قیمت تمام شده افزایش نیابد در پرداخت تسهیلات فقط شرایط تهران را در نظر بگیریم و باید به صورت فرامنطقه ای به این مسئله توجه شود.

وی با تاکید بر این که تسهیلات باید به فراورینمایندگان پرداخت شود، اضافه کرد: مخالف پرداخت تسهیلات خرید مسکن هستیم، چراکه باعث ایجاد تورم می شود. تسهیلات پرداختی به فراورینماینده باید قابل تقسیط به خریداران باشد و در مجموع برای برون رفت از رکود در بخش مسکن نیازمند منابع اقتصادی است و اگر این مشکل حل شود رونق به این حوزه بازمی شود.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان با انتقاد از نحوه پرداخت تسهیلات 35 میلیون تومانی، اضافه کرد: دریافت این وام برای فراوری نماینده صرفه اقتصادی ندارد و فقط برای خرید مناسب است. معتقدیم باید متناسب با قدرت پرداخت متقاضی و مناطق مختلف کشور تسهیلات تا سقف 80درصد قیمت خانه اعطا شود.

برزگر در پاسخ به پرسش خبرنگاران با بیان این که پیشنهاد مکتوب پرداخت تسهیلات را از محل صندوق توسعه ملی به دولت و مجلس ارائه نموده ایم، توضیح داد: وزیر راه و شهرسازی موافق پرداخت تسهیلات معادل 80درصد از قیمت واحد مسکونی است. با بانک مرکزی نیز مکاتباتی را انجام داده ایم و همچنان در حال رایزنی با آنها هستیم.

وی با تاکید بر این که سود این تسهیلات در شرایط کنونی باید معقول باشد، گفت: بر اساس پیشنهاد انبوه سازان سود تسهیلات مذکور برای افراد واجد شرایط (خانه اولی ها) 12 درصد و برای افراد دیگر 14 تا 16 درصد است.

برزگر همچنین با اشاره به طرح مسکن مهر توضیح داد: به دلیل عدم تامین به موقع منابع اقتصادی و عدم تناسب واگذاری پروژه ها با توانایی انبوه سازان از جمله دلایل طولانی شدن زمان ساخت واحدهای مسکن مهر است.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 903

به "پیشنهاد تسهیلات 80 درصدی ساخت مسکن روی میز دولت، در حال رایزنی با بانک مرکزی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد تسهیلات 80 درصدی ساخت مسکن روی میز دولت، در حال رایزنی با بانک مرکزی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید