واردات نفت چین از ایران در ماه نوامبر بیش از دو برابر شد

به گزارش صنایع 90، خبرنگاران: در حالی که به دنبال توافق هسته ای ماه گذشته ژنو، امیدها به کاهش تحریم ها علیه ایران افزایش یافته است، آمارهای جدید نشان می دهد، واردات نفت چین از ایران در ماه نوامبر نسبت به ماه پیش از آن بیش از دو برابر شده است.

واردات نفت چین از ایران در ماه نوامبر بیش از دو برابر شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، بر اساس امارهای اداره کل گمرک چین در روز دوشنبه، ایران در ماه نوامبر روزانه 538 هزار و 513 بشکه نفت خام به چین صادر کرد، در حالی که حجم واردات نفت این کشور به چین در ماه اکتبر 249 هزار و 848 بشکه در روز بود.

در اواخر نوامبر، ایران و 6 قدرت جهانی به توافقی برای حل موضوع برنامه هسته ای ایران دست یافتند.

بر اساس این توافق، کشورهای عضو 1+5 توافق کردند در طی 6 ماه بخشی از تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران را لغو نمایند و در مقابل ایران نیز بخش هایی از فعالیت های هسته ای خود را محدود سازد. همچنین توافق شد تحریم دیگری علیه ایران در این بازه زمانی به تصویب نرسد.

به رغم تحریم نفتی و اقتصادی آمریکا و بعضی کشورهای غربی، صادرات نفت ایران به چین در ماه سپتامبر نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

چین در ماه سپتامبر روزانه 475 هزار و 521 بشکه نفت از ایرنا وارد کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد افزایش داشت.

چین، بزرگترین مشتری نفت ایران، در 9 ماهه منتهی به سپتامبر، 16.01 میلیون تن نفت خام از ایران خریداری کرد که معادل 428 هزار و 160 بشکه در روز بود.

در ابتدای سال 2012، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی را علیه بخش های نفتی و بانکی ایران به تصویب رساندند که هدف از آنها ممانعت از خرید نفت کشورهای درگیر از ایران و قطع همکاری اقتصادی با بانک مرکزی این کشور بود.

92

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 396

به "واردات نفت چین از ایران در ماه نوامبر بیش از دو برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات نفت چین از ایران در ماه نوامبر بیش از دو برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید