نگرانی نمایندگان کنگره آمریکا از قرارداد گازی روسیه و چین

به گزارش صنایع 90، خبرنگاران: نمایندگان کنگره آمریکا نگرانی شدید خود را نسبت به قرارداد چند میلیارد دلاری گازی بین روسیه و چین اعلام نموده و از واشنگتن خواستند تا اقدام لازم را در این خصوص انجام دهد.

نگرانی نمایندگان کنگره آمریکا از قرارداد گازی روسیه و چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از وبسایت کنگره آمریکا، سناتور جان هوئون ضمن ابراز نگرانی شدید کنگره نسبت به قرارداد گازی روسیه و چین از سایر همکاران خود خواسته است تا قانون مربوط به افزایش صادرات گاز طبیعی آمریکا را تصویب نمایند.

بر اساس این گزارش وی همچنین قرارداد گازی روسیه و چین را گزینه و حق انتخاب دیگری برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ارزیابی نموده است. وی تاکید نمود: این قرارداد به روسیه گزینه و حق انتخاب دیگری خواهد داد. این قرارداد موجب تقویت موضع روسیه در قبال تحولات شرق اروپا خواهد شد.

وی توضیح داد: کنگره آمریکا باید قانون مربوط به صادرات ال ان جی به بازار اروپا را صادر کند تا اروپا بتواند با کاهش وابستگی خود به منابع انرژی روسیه، گاز بیشتری را از آمریکا وارد کند.

روسای جمهور روسیه و چین اوایل هفته جاری در شهر شانگهای قرارداد گازی به ارزش 400 میلیارد دلار را امضا نموده اند. سناتورهای آمریکایی از دولت باراک اوباما خواسته اند تا برای افزایش صادرات ال ان جی به اروپا و کاهش نفوذ روسیه بر بازار انرژی اروپا کوشش کند.

کوری گاردنر سناتور جمهوری خواه کنگره نیز تاکید نمود: قرارداد گازی روسیه و چین نشان می دهد که آمریکا باید قدرت رقابت خود در زمینه صادرات گاز طبیعی را افزایش دهد.

قرارداد امضا شده بین شرکت گازپروم روسیه و شرکت ملی نفت چین این امکان را فراهم می نماید تا روسیه به وسیله خط لوله چند هزار کیلومتری بخشی از ذخایر گازی خود را به چین صادر کند. با توجه به بحران اوکراین و اختلافات گازی مسکو و کی یف صادرات گاز به چین از اهمیت زیادی برای روسیه برخوردار است. کشورهای اروپایی نیز سعی دارند تا ضمن کاهش وابستگی خود به منابع انرژی روسیه گاز مورد احتیاج خود را از منابع بیشتری تامین نمایند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 453

به "نگرانی نمایندگان کنگره آمریکا از قرارداد گازی روسیه و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی نمایندگان کنگره آمریکا از قرارداد گازی روسیه و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید