نرخ تورم ماهانه کانادا در دوره کرونا مجددامنفی شد!

به گزارش صنایع 90، خبرنگاران: تورم کانادا در ماه آوریل نیز منفی باقی ماند.

نرخ تورم ماهانه کانادا در دوره کرونا مجددامنفی شد!

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ترکیبی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل ازایسنا متوسط نرخ تورم کانادا در 12 ماه منتهی به آوریل با 7/ 10 درصد کاهش نسبت به ماه قبل به منفی 2/ 0 درصد رسید که این نرخ تورم 3/ 1 درصد کمتر از تورم ثبت شده در بازه مشابه منتهی به سال قبل و دومین تورم ثبت شده منفی متوالی ماهانه در این کشور بوده است. در بین بخش های مختلف، بیشترین تورم مربوط به مواد غذایی و نوشیدنی با 4/ 3درصد بوده است.

تورم آب و برق نیز 7/ 1درصد و مراقبت درمانی با 3/ 1درصد اندازه گرفته شده است. از سوی دیگر کمترین تورم مربوط به بخش انرژی با منفی 7/ 23درصد و لوازم منزل با منفی 2/ 1درصد بوده است. در این بین قیمت بنزین 1/ 18درصد و گازوئیل 14 درصد ریزش نموده است. جاش نی، کارشناس مسائل مالی در موسسه آر بی سی اکونومیکس گفت: قیمت کالاهای ضروری با سرعت بیشتری رو به افزایش است و این یعنی با وجود کاهش محسوس قیمت سوخت، افزایش قیمت ها در بخش هایی نظیر مواد غذایی فشار بیشتری به مصرف کننده می آورد. بانک مرکزی کانادا تا پیش از بحران کرونا بر خلاف همتای آمریکایی خود تا به امروز توانسته بود نرخ تورم را در محدوده 2درصدی باقی نگه دارد و این مساله به ثبات نرخ بهره نیز یاری نموده بود. با این حال این بانک اعلام نموده است تحت تاثیر شیوع کرونا و سقوط قیمت نفت، نرخ تورم این کشور احتمالا به محدوده صفر درصدی کاهش پیدا خواهد نمود و انتظار می رود دست کم در طول سه ماه دوم سال شاهد تداوم این شرایط باشیم. طبق اعلام مرکز آمار کانادا، هسته تورمی که تغییرات قیمت مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات بالای آنها در نظر نمی گیرد تا خاتمه ماه آوریل با 8/ 0درصد افزایش نسبت به ماه قبل به 6/ 1درصد رسیده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1015

به "نرخ تورم ماهانه کانادا در دوره کرونا مجددامنفی شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ تورم ماهانه کانادا در دوره کرونا مجددامنفی شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید