مرخص شدن رئیس جمهور تونس از بیمارستان

به گزارش صنایع 90، پسر رئیس جمهور تونس از مرخص شدن پدرش از بیمارستان طی چند روز آینده اطلاع داد.

مرخص شدن رئیس جمهور تونس از بیمارستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد باجی قائد السبسی 92 ساله پنجشنبه گذشته سکته کرد و به بیمارستان نظامی در شهر تونس منتقل شد. در همین روز دو عملیات انتحاری در پایتخت تونس به وقوع پیوست که به دنبال آن بعضی رسانه ها سکته السبسی را به این عملیات ها ارتباط دادند. اما منابع پزشکی تونس سکته رئیس جمهور این کشور را بی ارتباط با انفجارهای انتحاری پایتخت این کشور دانستند.

پسر رئیس جمهور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: من به شهروندان تونسی اطمینان می دهم که حال رئیس جمهور خوب است و ان شاء الله دوشنبه یا سه شنبه این هفته از بیمارستان مرخص خواهد شد.

به نوشته روزنامه تونسی الشروق، حافظ السبسی با تاکید بر اینکه اطلاع یافتن از وضعیت جسمانی رئیس جمهور حق ملت تونس است، گفت: السبسی با رای مستقیم مردم انتخاب شده است و با وجود بعضی اختلافات، او به عنوان نماد ملی نزد شهروندان تونسی محسوب می گردد.

وی توضیح داد: اکنون خطری قائد السبسی را تهدید نمی کند و او در بهترین وضعیت جسمانی خود واقع شده است.

به دنبال سکته السبسی در محافل سیاسی بحث ناتوانی رئیس جمهور در انجام وظایفش مطرح شد که نماینده اول مجلس تونس با اشاره به ملاقاتش با السبسی و گزارش پزشکی تیم معالجه کننده او گفت: فعلا بحث فعال سازی قانون ناتوانی رئیس جمهور از انجام وظایفش متفی است چرا که السبسی توانایی انجام وظایفش را دارد.

قائد السبسی مسن ترین رئیس دولت در دنیا بعد از الیزابت دوم ملکه انگلیس است.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری تونس نوامبر 2019 برگزار گردد و قائد السبسی گفته است در این دوره انتخابات نامزد نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 278

به "مرخص شدن رئیس جمهور تونس از بیمارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرخص شدن رئیس جمهور تونس از بیمارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید