لجاجت در اجرای قانون به جودو لطمه می زند، یک سئوال از وزیر ورزش

به گزارش صنایع 90، محمد مهدی ذاکری با بیان مطلب فوق به خبرنگاران گفت: بر همگان روشن است قانون منع بکارگیری بازنشستگان قانونی برآمده از سالها کوشش است که به رغم ممانعت های پنهان و عیان بالاخره بعد از یک دهه توسط نمایندگان مردم شریف ایران در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

لجاجت در اجرای قانون به جودو لطمه می زند، یک سئوال از وزیر ورزش

وی ادامه داد: هدف از تصویب این قانون میدان دادن و به کارگیری جوانهای متخصص در مدیریت کشور است که بعد از کناره گیری بازنشستگان، انتظار می رود این امر توسط دستگاه های متولی اجرای قانون محقق شود. ضمن اینکه از تجربیات مدیران بازنشسته ای که قلبشان برای پیشرفت کشور می تپد به نحوی شایسته استفاده شود.

این عضو پیشین تیم ملی جودو با طرح این سئوال که بعد از ابلاغ قانون فوق جوان گرایی مورد نظر قانون گذاران و مردم شریف ایران تا چه حد محقق شده است؟ گفت: اگر خروجی این قانون اتفاقی باشد که در فدراسیون جودو اتفاق افتاده، باید تاسفی عمیق خورد! پر واضح است استفاده از ظرفیت درخشان ها در ورزش کشور الزامی است. ولی این استفاده نباید به صورتی باشد که دهن کجی به قانون تلقی شود که اگر اینگونه نیست چرا باید به فاصله چند روز بعد از کناره گیری از ریاست فدراسیون درخشان را در سمت نایب رئیس فدراسیون جودو دید؟

ذاکری اضافه کرد: این استراتژی که در فدراسیون جودو به کار گرفته شده که این روزها تحت عنوان سیاست پوتین ـ مدودف از آن یاد می شود! نوعی آموزش فرار از قانون به دستگاه های دیگر مشمول این قانون نیز می باشد. به نظر می رسد اینگونه رفتارهای لجاجت گونه در اجرای قانون از مجموعه مدیریتی فدراسیون جودو به گروگان دریافت این رشته ورزشی برای ریاست دائم باشد چراکه این نوع رفتارها را در دیگر فدراسیون هایی که قانون را اجرا کردند یا در حال اجرا هستند شاهد نیستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از برگزاری مجمع فوق العاده سالیانه فدراسیون که دعوت از اعضای آن در روز تعطیل رسمی انجام شد و تسریع در انتخاب روسای هیئت ها قبل از استعفا و دیگر تحرکاتی که در جهت به کرسی نشاندن گزینه مورد نظر یک جریان خاص در حال اجرا است همه و همه زنگ خطری را به صدا درآورده است و آرامشی را که دائماً در طول این دو سال از آن نام برده می شد را دور و جودو روزهای پرتنشی را سپری کند.

این کارشناس جودو در انتها گفت: باید منتظر ماند و دید وزارت ورزش در جریان این سناریو بوده است یا خیر؟ از سوی دیگر مجلس، دولت و قوه قضاییه چگونه به وظیفه ذاتی خود در جهت اجرای بدون نقص قانون منع بکارگیری بازنشستگان عمل خواهد نمود؟ قانون منع بکارگیری به گونه ای تنظیم شده است که هر ارگانی که از با بودجه دولت اداره می شود حق استفاده از بازنشستگان را حتی در پست مشاوره هم نداشته باشد.

شایان ذکر است محمد درخشان شنبه 12 آبان ماه از سمت خود در راس فدراسیون جودو استعفا کرد و چهارشنبه 16 آبان ماه در روز تعطیل مصادف با رحلت رسول اکرم(ص) به عنوان سرپرست نایب رئیسی منصوب شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 132

به "لجاجت در اجرای قانون به جودو لطمه می زند، یک سئوال از وزیر ورزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لجاجت در اجرای قانون به جودو لطمه می زند، یک سئوال از وزیر ورزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید