قوانین معافیت مالیاتی تعاونی های روستایی نیازمند بازنگری است

به گزارش صنایع 90، به گزارش خبرنگاران، علی جهازی عصر امروز در نشست مشترک رئیس هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با نماینده مردم تفت و میبد در مجلس گفت: استان یزد در حال حاضر دارای 102 شرکت تعاونی و اتحادیه فراگیر است و بالغ بر 110 هزار نفر عضو این تعاونی ها هستند.

قوانین معافیت مالیاتی تعاونی های روستایی نیازمند بازنگری است

وی، سرمایه گذاری صورت گرفته در این تعاونی ها را 164 میلیارد ریال اظهار داشت و اضافه کرد: با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی استان یزد، این تشکل ها هم اکنون از وجود 26 واحد صنایع تولیدی، تبدیلی، تکمیلی و فرآوری، 9 باب بازارچه و مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، 60 فروشگاه مصرف، 115 فروشندگی مواد سوختی و سه صندلی پمپ بنزین سکودار، دو شرکت حمل و نقل درون شبکه ای و 78 انبار چند منظوره با ظرفیتی بالغ بر 47 هزار تن در سطح استان برخوردار هستند.

جهازی با اشاره به مسائل تعاونی های روستایی در زمینه معافیت های مالیاتی بیان نمود: راهکارهای اجرایی برطرف چالش های موجود در زمینه استفاده تعاونی ها و اتحادیه های بخش کشاورزی از معافیت مالیاتی ماده 81 و 133 قانون مالیات های مستقیم و بخش تعاون در دست آنالیز است.

وی، ارتقاء نمایندگی تعاون روستایی شهرستان میبد به اداره شهرستان، اصلاح چارت سازمانی به خصوص چارت های استانی، توانمندسازی شبکه تعاونی ها و تشکل های تحت نظارت، ردیف تسهیلاتی تکلیفی جاری، کمبود نیروی انسانی توانمند و با انگیزه در سطح مدیریت استان یزد و به خصوص مدیریت های شهرستانی، کمبود و فرسوده بودن ساختمان های اداری و امکانات مدیریت های استانی و شهرستانی و ... را از مسائلی برشمرد که تعاون روستایی استان یزد با آن دست به گریبان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 114

به "قوانین معافیت مالیاتی تعاونی های روستایی نیازمند بازنگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین معافیت مالیاتی تعاونی های روستایی نیازمند بازنگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید