قرنطینه شدید در مناطق پر خطر پاکستان از سر گرفته شد

به گزارش صنایع 90، پس از افزایش تصاعدی شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در پاکستان قرنطینه کامل در مناطق پرخطر این کشور از سر گرفته شد.

قرنطینه شدید در مناطق پر خطر پاکستان از سر گرفته شد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از جیو تی وی، تسهیل قرنطینه اگرچه مسائل مالی را در پاکستان کمتر کرد ولی باعث افزایش چشمگیر شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این کشور شد.

گزارش ها حاکی است طبق آمارهای رسمی 160 هزار و 118 نفر در پاکستان به کرونا مبتلا شده اند و این ویروس تا به امروز جان 3093 نفر را در این کشور گرفته است.

دولت اسلام آباد که طی روزهای اخیر هشدارهای زیادی نسبت به شیوع گسترده این بیماری به مردم داده است به صورت رسمی قرنطینه را در مناطق پرخطر از سر گرفت.

این تصمیم پس از آن گرفته که شد که توصیه های مکرر مسئولین بهداشتی و درمانی پاکستان مورد توجه مردم قرار نگرفت و عدم رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی باعث افزایش تعداد بیماران در این کشور شد.

در حال حاضر 43 منطقه پر خطر در شهر کراچی به صورت کامل قرنطینه شده اند و این شرایط در دیگر شهرهای عظیم مانند لاهور نیز وجود دارد.

قرار است این مناطق حداقل تا 2 جولای (2 هفته آینده) به صورت کامل قرنطینه باشند و تمام ترددها توسط نظامیان آنالیز گردد.

در طول مدت قرنطینه استفاده از ماسک اجباری می گردد و حمل ونقل عمومی تعطیل شده و حتی موتور سوارها نمی توانند سرنشین داشته باشند.

دولت پاکستان معتقد است قرنطینه تنها راه پیشگیری از ابتلا به کروناست و اجرای قرنطینه را در بعضی مناطق بسیار موفقیت آمیز توصیف نموده است.

در حال حاضر پاکستان با کمبود شدید وسایل بهداشتی و درمانی و حتی تخت در بیمارستان ها روبرو است و احتمال می رود اگر تعداد بیماران افزایش پیدا کند این مسائل نیز بیشتر گردد.

وزیر برنامه ریزی پاکستان اخیرا اعلام نموده بود اگر شهروندان قوانین قرنطینه را جدی نگیرند تا آخر ماه جاری حدود 300 هزار نفر در تمام کشور به کرونا مبتلا خواهند شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1088

به "قرنطینه شدید در مناطق پر خطر پاکستان از سر گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه شدید در مناطق پر خطر پاکستان از سر گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید