ظهره وند: آمریکا میخواهد با ورود به برجام، فشار بیشتری به ایران وارد کند

به گزارش صنایع 90، ابوالفضل ظهره وند با اشاره به اینکه خروج آمریکایی ها بر خلاف تصور اولیه آن ها، برای ایشان دردسر ساز شده است، بیان کرد: آمریکایی ها قصد دارند با ورود مجدد به برجام، دور جدیدی از فشار را ایجاد نمایند.

ظهره وند: آمریکا میخواهد با ورود به برجام، فشار بیشتری به ایران وارد کند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، برنامه بدون خوردگی رادیو تبادل نظر در مورد سالروز خروج آمریکا از برجام نقشه راه جدید ایران برای آمریکا با ابوالفضل ظهره وند دیپلمات با سابقه کشور و کارشناس مسائل سیاسی به صورت تلفنی تبادل نظر کرد.

ابوالفضل ظهره وند در شروع با بیان اینکه آمریکایی ها تصور داشتند با خروج از برجام، ایران در یک موضع واکنشی، برجام را زیر پا می گذارد و مسئله را خاتمه یافته فرض می نماید، گفت: بر خلاف تصور آمریکا، ایران در برجام ماند و فرایند کار را با کشور های اروپایی ادامه داد.

وی توضیح داد: بدون تردید در برجام، طرف اصلی ایران آمریکا محسوب می شد و توافقات در حقیقت با آمریکا انجام شده بود، اما در شکل کار، کشور های اروپایی نیز توافق نموده بودند و وقتی از پنج به علاوه یک صحبت می کنیم درباره تعهد مساوی کشور های اروپایی و آمریکایی سخن می گوییم.

این دیپلمات با سابقه کشور با اشاره به اینکه خروج آمریکایی ها بر خلاف تصور اولیه آن ها، برای ایشان دردسر ساز شده است، بیان نمود: آمریکایی ها قصد دارند با ورود مجدد به برجام، دور جدیدی از فشار را ایجاد نمایند و در حقیقت قصد دارند با استفاده از ظرفیت های برجام، مجددا جمهوری اسلامی ایران را در حوزه تسلیحات تحریم بیشتری نمایند.

وی همچنین اظهار کرد: شرایطی که کرونا در دنیا ایجاد نموده است، مسئله تحریم ایران و به طور کلی واژه تحریم، تبدیل به یک جزء تبدیل شده است که کشور ها کمتر برای آن اهمیت قائل هستند، زیرا اقتصاد کشور های بین الملل با رکود بی سابقه ای پس از جنگ دنیای دوم روبرو شده است.

ظهره وند درباره اقداماتی که در دوران تحریم باید انجام داد، گفت: آنچه اهمیت دارد تکیه بر ظرفیت های داخلی است و اینکه نشان ندهیم موضوع تحریم روی ایران اثرگذار بوده است، زیرا با ارسال سیگنال به آمریکا، آن ها بر تحریم ها اضافه خواهند کرد و از موضع بالا رفتار خواهند کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان نمود: ایران قصد داشت به موضوع تحریم یک جنبه حقوق بشری دهد تا فشار را بر روی آمریکایی ها وارد کند، اما نتیجه عکس داده است در حالی که اگر از موضوع عزت برخورد کنیم، نتیجه بهتری به دست می آوریم که برای نمونه می توان به تقدیر شهردار لندن از ایران در مقابله با کرونا اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1012

به "ظهره وند: آمریکا میخواهد با ورود به برجام، فشار بیشتری به ایران وارد کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظهره وند: آمریکا میخواهد با ورود به برجام، فشار بیشتری به ایران وارد کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید