ظریف وارد پکن شد

به گزارش صنایع 90، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مقصد دوم سفرش و برای رایزنی با همتای چینی وارد پکن شد.

ظریف وارد پکن شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دومین مقصد سفرش و پس از رایزنی با سرگئی لاوروف همتای روس خود در مسکو، در پاسخ به دعوت وانگ یی وزیر خارجه چین وارد پکن شد.

وی قرار است امروز (سه شنبه) در ملاقات با همتای چینی درباره مناسبات دوجانبه و شرایط برجام آن هم در حالی که چند روز به خاتمه گام چهارم کاهش تعهدات برجامی باقی نمانده، به مصاحبه بپردازد.

لازم به ذکر است ایران به همراه روسیه و چین آدینه ششم دی ماه رزمایش مشترک دریایی را در شمال اقیانوس هند برگزار کردند.

این سومین سفر ظریف به پکن در سالجاری شمسی است. او اردیبهشت و شهریور 1398 نیز به چین سفر نموده بود.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی ظریف او را در این سفر همراهی می نماید.

وزیر خارجه ایران پیش از این در مسکو و درباره سفرش به روسیه و چین گفته بود: ما همکاری های خوبی با روسیه و چین داریم و دو همکار استراتژیک و شریک راهبردی ما هستند و این مصاحبهها را ادامه می دهیم و البته این مصاحبهها در قالب مشورت های مستمری است که ما داریم و این هم ادامه همان مشورت هاست.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دیروز (دوشنبه) در مسکو با وزیر خارجه روسیه درباره ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به ویژه اوضاع سوریه، عراق و افغانستان و تحولات برجام مصاحبه کرد.

وزیر خارجه ایران در هفته ای که گذشت (دوم دی ماه) سفری 2 روزه به مسقط داشت و با مقامات عمانی از جمله وزیر خارجه این کشور ملاقات و مصاحبه کرد و در صورتی که ویزا وی صادر گردد هفته آینده نیز برای شرکت در مراسمی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس سازمان ملل به نیویورک خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 656

به "ظریف وارد پکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف وارد پکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید