سه کشور اروپایی علیه حشد شعبی بیانیه صادر کردند

به گزارش صنایع 90، ایسنا نوشت: سه کشور اروپایی در بیانیه ای با طرحی ادعایی، از نخست وزیر عراق خواستند نیروهای حشد شعبی از صحنه تظاهرات دور مانده و عاملان کشتار اخیر منطقه السنک محاکمه شوند.

سه کشور اروپایی علیه حشد شعبی بیانیه صادر کردند

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش سایت ارم نیوز، سفارت خانه های انگلیس، فرانسه و آلمان با انتشار بیانیه مشترکی از عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق خواستند نیروهای حشد شعبی از میدان های تظاهرات دور نگه داشته شده و عاملان کشتار اخیر السنک محاکمه شوند.

در پی حمله گروهی ناشناس به میدان اصلی تظاهرات در بغداد و کشته شدن حدود 70 تن، بعضی فعالان و وبلاگ نویسان عراقی نیروهای حشد شعبی را متهم دانستند.

در بیانیه این سه کشور آمده است، امروز سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه در ملاقات با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق کشته شدن تظاهرنمایندگان این کشور از جمله 25 تظاهرنماینده در بغداد طی آدینه گذشته را محکوم نموده و از او به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور خواستند تا آخرین روز حضور خود در این سمت، از تظاهرنمایندگان حمایت و فورا تحقیقات لازم در این زمینه را شروع کند و تمامی عاملان این قتل ها نیز محاکمه شوند.

در ادامه این بیانیه، کشورهای یاد شده از سفرای عراق خواستند اجرای دستورالعمل های اخیر برای نیروهای حشد شعبی در رابطه با عدم حضور در نزدیکی محل های اعتراض و نیز محاکمه ناقضان این دستورالعمل را تضمین نمایند.

هیات حشد شعبی عراق روز شنبه گفت به دلیل اتهاماتی که علیه این هیات درباره کشتار معترضان در نزدیکی میدان التحریر مطرح شده ، نیروهای خود را از حضور میدانی در نزدیکی مناطق اعتراض منع نموده است.

فالح الفیاض، رئیس این هیات اظهار کرد: هیچ یک از گروه های حشد شعبی نباید از عناوین ممنوعه هیات استفاده نمایند و هیچ گروهی نباید در میدان های تظاهرات تحت هر عنوان همانند حمایت از تظاهرنمایندگان و یا هر گونه اقدام میدانی دیگر حضور داشته باشند.

الفیاض اضافه نمود: ماموریت هیات نظامی از سوی فرماندهی عملیات مشترک مشخص می گردد و هرگونه ماموریت خارج از چارچوب دستورات فرماندهی به منزله تخلف بوده و عاملان آن مسئول کامل این تخلف محسوب می شوند و مجازات های سختی در انتظار آنهاست و از هیات کنار گذاشته می شوند.

در چند ماه گذشته بعضی فعالان و تظاهرنمایندگان در عراق نیروهای حشد شعبی را به سرکوب اعتراضات متهم کردند و آمریکا نیز سه تن از فرماندهان این هیات را به اتهام قتل تظاهرنمایندگان، تحریم کرد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 622

به "سه کشور اروپایی علیه حشد شعبی بیانیه صادر کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه کشور اروپایی علیه حشد شعبی بیانیه صادر کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید