سازمان ملل به احتمال مرگ 48 هزار زن یمنی هشدار داد

به گزارش صنایع 90، صندوق جمعیت ملل متحد چهارشنبه شب(به وقت محلی) با صدور بیانیه ای نسبت به مرگ 48 هزار زن به دلیل بسته شدن مراکز بهداشتی و درمانی در یمن هشدار داد.

سازمان ملل به احتمال مرگ 48 هزار زن یمنی هشدار داد

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، در بیانیه صندوق جمعیت ملل متحد آمده است: به دلیل کمبود منابع اقتصادی و بسته شدن مراکز بهداشتی و درمانی در یمن ممکن است 48 هزار زن باردار دراین کشور جان خود را از دست بدهند.

این نهاد بین المللی افزوده است: برای نجات جان آن ها به یاری فوری اقتصادی به ارزش 59 میلیون دلار تا انتها سال 2020 احتیاج است.

صندوق جمعیت ملل متحد همچنین تاکید نموده است که برای مقابله با شیوع کرونا و حمایت از کادر درمانی و ارائه خدماتی بهداشتی و درمانی به زنان و بچه ها در یمن به 24 میلیون دلار دیگر احتیاج است.

ناتالیا کانیم مدیر اجرایی صندوق جمعیت ملل متحد گفت: یمن شدیداً به منابع اقتصادی برای باز نگهداشتن مراکز بهداشتی و درمانی احتیاج دارد.

پیش تر نیز سازمان جهانی بهداشت ضمن هشدار نسبت به شیوع کرونا در یمن، خاطرنشان کرد که ویروس کرونا به طور گسترده در این کشور فراگیر می گردد.

به دنبال جان باختن یک نفر در صنعا، پایتخت یمن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، جنبش انصارالله یمن 10 منطقه در پایتخت را برای مقابله با این ویروس قرنطینه کرد.

طه المتوکل وزیر بهداشت یمن روز سه شنبه از جان باختن نخستین مورد مبتلا به کرونا در صنعا اطلاع داد که تبعه سواقتصادی بود.

تا به امروز 22 نفر در سراسر یمن به کرونا مبتلا شده و چهار تن نیز جان خود را از دست داده اند.

سازمان جهانی بهداشت پیش تر بارها در مورد وخامت اوضاع بهداشتی و پزشکی در یمن در صورت شیوع کرونا هشدار داده بود.

یمن بیش از 6 سال است زیر آتش حملات ائتلاف سعودی واقع شده است و در طول این مدت، علاوه بر کشته یا زخمی شدن هزاران یمنی، زیرساخت های مهم این کشور به ویژه زیرساخت های پزشکی و بهداشتی آن بشدت آسیب دیده و اکنون با شیوع کرونا و سایر بیماری ها، شرایط فاجعه باری پیش روی مردم یمن است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1010

به "سازمان ملل به احتمال مرگ 48 هزار زن یمنی هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل به احتمال مرگ 48 هزار زن یمنی هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید