روسیه از طرح برجامی فرانسه حمایت کرد

به گزارش صنایع 90، به گزارش خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در واکنش به سومین گام ایران در کاهش تعهدات برجامی خواستار بازگشت اوضاع به شرایط عادی شد.

روسیه از طرح برجامی فرانسه حمایت کرد

وی در این باره نوشت: جنگ های تجاری به امری متداول در جهان امروز تبدیل شده است. اما درباره ایران، شاهد چیزی متفاوت هستیم: تحریم های شدید به ازای کاهش محدودیت های هسته ای. هیچ کس از این رقابت نفع نمی برد. وقت بازگشت به شرایط عادی بر مبنای ایده های فرانسوی است.

گفتنی است دولت فرانسه پیشنهاد داده که ایران در ازای دسترسی به یک خط اعتباری 15 میلیارد دلاری، به محدودیت های تعیین شده در توافق هسته ای بازگردد.

البته پاریس این طرح را به موافقت آمریکا با صدور معافیت تحریمی برای واردکنندگان نفت ایران مشروط کرده حال آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می گوید برای تعامل با ایران به وساطت فرانسه نیازی نیست و قصدی هم برای رفع تحریم ها ندارد.

این در حالی است که روز گذشته، حسن روحانی رئیس جمهور ایران تاکید کرد گام سوم کاهش تعهدات برجامی از روز جمعه برداشته خواهد شد.

در 2 گام نخست که با وقفه 60 روزه برداشته شد؛ ایران به ترتیب حجم اورانیوم و سقف غنی سازی آن را افزایش داد.

به گفته روحانی، در گام سوم سازمان انرژی اتمی موظف است در زمینه تحقیق و توسعه هر آنچه نیاز فنی کشور است، بلافاصله اقدام کند و تمام تعهداتی که در زمینه تحقیق و توسعه در برجام مد نظر بوده را کنار بگذارد و شاهد گسترش در حوزه تحقیق و توسعه در زمینه انواع سانتریفیوژهای جدید باشیم.

در عین حال، وی 2 ماه هم به کشورهای 1+4 برای حصول توافق با ایران فرصت داد و تاکید کرد: در شرایط توافق ممکن است به تعهدات برجامی برگردیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 395

به "روسیه از طرح برجامی فرانسه حمایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه از طرح برجامی فرانسه حمایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید