در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ گفتمان سازی در جامعه دانش آموزی برای حمایت از کالای داخلی

به گزارش صنایع 90، مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش از برگزاری نمایشگاه های متعدد و ایجاد فضای گفتمانی برای حمایت از کالای داخلی اطلاع داد.

در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ گفتمان سازی در جامعه دانش آموزی برای حمایت از کالای داخلی

منصور مجاوری مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش و دبیر بخش دانش آموزی جشنواره ایران ساخت در گفت وگو با خبرنگار ، درباره برنامه های آموزش و پرورش برای تحقق شعار سال و حمایت از کالای داخلی اظهار کرد: با توجه به نام گذاری سال، دولت بخشنامه ای را به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد تا در حمایت از کالای داخلی بکوشند بر همین اساس آموزش و پرورش وارد عمل شد و شورای سیاست گذاری برای حمایت از کالای داخلی از ابتدای سال جاری راه اندازی نموده است.

وی ادامه داد: بر اساس اهداف این شورا و حمایت از کالای داخلی برنامه هایی همچون برگزاری نمایشگاه های دارای فراوریات ساخت داخل در دستور کار آموزش و پرورش نهاده شد و بر همین اساس شهریورماه نمایشگاه لوازم التحریر و اقلام موردنیاز دانش آموزان برای آغاز سال تحصیلی را راه اندازی کردیم.

مجاوری توضیح داد: در این نمایشگاه اقلام با تخفیف در اختیار خانواده ها نهاده شد تا ضمن حمایت از کالای داخلی صرفه اقتصادی هم برای آنها داشته باشد.

کاهش نرخ بیکاری در سایه حمایت از کالای داخلی

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه علاوه بر برگزاری نمایشگاه ها بعد گفتمان سازی هم مورد توجه نهاده شده است، گفت: دانش آموزان باید به این بلوغ برسند که حمایت از کالای ایرانی باعث افزایش فراوری و کاهش نرخ بیکاری می گردد و هرچه سطح درآمد افزایش یابد، به دنبال آن رفاه و پویایی جامعه هم افزایش پیدا می نماید.

وی اعلام کرد: برای تبیین این مسائل در کتاب ها، برنامه ها و فعالیت های شوراهای دانش آموزی حمایت از کالای ایرانی را مورد توجه قرار دادیم و سال جاری کمیته ای برای حمایت کالای ایرانی در شورای دانش آموزی ایجاد کردیم.

مجاوری گفت: علاوه بر این برنامه، برگزاری مسابقات شعر، موسیقی و دیگر موارد فرهنگی را برای حمایت از کالای ایرانی در مدارس مورد توجه قرار دادیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 147

به "در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ گفتمان سازی در جامعه دانش آموزی برای حمایت از کالای داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ گفتمان سازی در جامعه دانش آموزی برای حمایت از کالای داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید