در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چه خبر است؟، رئیس: برای لغو کنکور ارشد طرح داریم؛ عضو کمیسیون: هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده!

به گزارش صنایع 90، در حالی که ساعاتی قبل علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تأکید نموده بود که کمیسیون متبوعش برای لغو کنکور ارشد طرح دارد، اما مهرداد ویس کرمی، عضو دیگر این کمیسیون در مصاحبه با رسانه ها بیان کرد: اصلاً چنین طرحی در دستور کار مجلس نیست!

در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چه خبر است؟، رئیس: برای لغو کنکور ارشد طرح داریم؛ عضو کمیسیون: هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده!

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، ظهر امروز خبری از سوی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی مخابره شد که بر اساس آن، علیرضا منادی مدعی شده بود که مجلس برای لغو کنکور ارشد برنامه دارد.

بر اساس این خبر و به گفته منادی، در جلسه امروز شورای عالی سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، پیگیری موضوع اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو از سوی مجلس، مورد استقبال وزیر علوم و اعضای شورا قرار گرفته است.

بنا بر ادعای منادی و بر اساس این اصلاحیه، قرار است ماده 4 قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و مراکز آموزش عالی کشور، که به سنجش در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته صراحت دارد، اصلاح گردد.

در این اصلاحیه مجلس طرحی دوفوریتی ارائه خواهد نمود که در آن پذیرش دانشجو فقط بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری بر اساس توافق اجرا شده در شورای عالی سنجش و پذیرش دانشجو، مدعی شده که کوشش داریم در همین مدت باقی مانده این طرح را تدوین کنیم و به تصویب مجلس برسانیم تا سال جاری نیز کنکور ارشد 99 برگزار نگردد و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت گیرد.

رد ادعای آقای رئیس از سوی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات

این اظهارات منادی در حالی روی خرجی رسانه ها قرار گرفته که تنها چند ساعت پس از انتشار آن، مهرداد ویس کرمی در واکنش به این خبر گفت: طبق توافقی که در کمیسیون آموزش با وزارت علوم انجام شد، اصل بر برگزاری کنکور در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است البته که ما در عین حال تابع تصمیم ستاد کرونا هستیم. اگر ستاد کرونا تشخیص دهد که برگزاری آزمون مناسب نیست و مشکل ایجاد می نماید آنگاه تصمیم دیگری گرفته خواهد شد.

این موضع گیری عجولانه از سوی ویس کریمی در حالی رخ داده که اساساً به نظر می رسد اظهارات رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ارتباط چندانی به موضوع تعویق یا لغو آزمون های سراسری به دلیل شیوع کرونا نداشته و قرار است درباره یک طرح کلی درباره اصل برگزاری یا لغو کنکور ارشد تصمیم گیری گردد!

اما سؤال اصلی آنجاست که آیا اعضای کمیسیون از جلسات رئیس و تصمیمات اتخاذشده بی خبر هستند؟ به عبارت دیگر، ویس کرمی و سایر اعضا از این طرح دوفوریتی که برای جامعه دانشگاهی به شدت مهم قلمداد می گردد بی اطلاع اند؟

از سوی دیگر چه کسی قرار است به فکر دانشجویان و کنکوری ها باشد و این همه اخبار ضدونقیض و بی برنامگی محرز چه بلایی بر سر این قشر از جامعه می آورد؟

به نظر می رسد حالا که کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در آستانه راه واقع شده است دو نکته مهم را باید مدنظر قرار دهد؛ نخست هماهنگی بین اعضاست که گویا در حال حاضر چنین چیزی وجود ندارد و دوم آنکه اعضا قبل از تبادل نظر با رسانه ها و اظهارنظر درباره هر موضوعی، اطلاعات خود را تکمیل نموده و سپس اقدام به انتشار خبر کنند!

4129/پ

به ما رحم کنید به خانواده امون به بچه هایی که تو خانواده هامون هستن یه نگاه به امار قبل و بعد امتحان نهایی بندازید

با سلامبا توجه به اوج گیری شیوع کرونا و فرایند صعودی فوت شدگان و مبتلایان بهترین حالت همینه که کنکور لغو بشه!هرگونه تجمع غیر عقلانی و غیر منطقیه!هرکسی که حتی یه بار کنکور داده باشه تو عمرش میدونه که جلوگیری از تجمع اونم موقع کنکور کلا امر غیر ممکنه!قبل ورود به محل برگذاری امتحان سالن ورود چیزی شبیه به فستیوال یا راهپیمایی حتی شلوغ تر میشه!و مشخصه که ورود داوطلبان بصورت نفر ب نفر هم غیر ممکن و زمان بر هست!6 ماه از تحصیل دور بودن بدیهیه که خیلی منطقی تره تا شیوع دادن کرونا اونم ب صورت همگانی!لطفا به فکر زحمات کادر درمانی و خونواده ها باشین!بنده شخصا تا وقتی ک خودم و خونوادم مصون نباشم از بیماری کوید 19 از تجمع تو هر مکانی حتی برای کنکور و آیندم پرهیز میکنم!یا علی

کاش چندهفته تعویق بیفته.بقیه مواردم کنترل کنن اوضاع بهتربشه بعد کنکوربرگزاربشه نه اینکه کلا حذف بشه

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1244

به "در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چه خبر است؟، رئیس: برای لغو کنکور ارشد طرح داریم؛ عضو کمیسیون: هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چه خبر است؟، رئیس: برای لغو کنکور ارشد طرح داریم؛ عضو کمیسیون: هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید