خبرنگاران 525 هزار هکتار در کرمانشاه زیرکشت پاییزه می رود

به گزارش صنایع 90، کرمانشاه- خبرنگاران- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با پیش بینی 525 هزار هکتار کشت محصولات زراعی پاییزه در استان گفت: نهاده های لازم از جمله بذر و کود برای کشت در سال زراعی جاری تدارک دیده شده است.

خبرنگاران 525 هزار هکتار در کرمانشاه زیرکشت پاییزه می رود

سید افشین صفوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تدارک 62 هزار تن کود اوره در استان افزود: تهیه این میزان کود نسبت به سال گذشته افزایش 17 هزار تنی داشته است که برای کشت پاییزه در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

وی سپس از تدارک 23 هزار تن بذر گندم دیم و 373 تن بذر نخود دیم خبر داد و گفت: باتوجه به ماهیت کشت محصولات پاییزه که ریسک بالایی دارد، بهتر است کشاورزان کشت محصولات پاییزه را زیرنظر کارشناسان مروج دهستان ها انجام داده و پراکنش بارندگی ها و کود دهی به موقع را مدنظر قرار دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، از کشاورزان درخواست کرد برای دریافت بذور و کود موردنیاز کشت پاییزه به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

صفوی در خاتمه با اشاره به اینکه تا اواخر آبان ماه بارندگی مناسبی در استان پیش بینی نشده است، گفت: لازم است در مزارع آبی، کشاورزان مزارع گندم را آبیاری کنند.

کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که با تولید بیش از چهار میلیون و 570 هزار تن انواع محصولات کشاورزی علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می کند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با 25 هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می شود به طوریکه 70 درصد مساحت استان را عرصه های منابع طبیعی با بیش از 527 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 192 هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از 950 هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و 575 هزار و 814 تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می شود.

داشتن 11 اقلیم آب و هوایی، بارش های 2 برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از 98 درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت ها و پتانسیل های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

از مجموع جمعیت استان حدود 125 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 14 شهرستان، 31 بخش، 32 شهر، 86 دهستان و 2 هزار و 595 آبادی دارد و 2.4 درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد 75 درصد در نقاط شهری و 25 درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1327

به "خبرنگاران 525 هزار هکتار در کرمانشاه زیرکشت پاییزه می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 525 هزار هکتار در کرمانشاه زیرکشت پاییزه می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید