خبرنگاران پارس آباد مغان رکوردار کشت بادام زمینی شد

به گزارش صنایع 90، اردبیل - خبرنگاران - فرماندار پارس آباد مغان با اشاره پیش بینی برداشت بیش از 25 هزار تن بادام زمینی از مزارع این شهرستان گفت: با کشت 6 هزار و 300 هکتار بادام زمینی رکورددار کشت بادام در کشور هستیم.

خبرنگاران پارس آباد مغان رکوردار کشت بادام زمینی شد

به گزارش خبرنگاران ، ابراهیم امامی روز شنبه در بازدید از فرایند برداشت بادام زمینی پارس آباد بر لزوم سرمایه گذاری صنایع تبدیلی در برای ایجاد ارزش اضافه کرده در محصولات فراوریی کشاورزی تاکید نمود.

او به اجرای بخش عمده ای از برداشت بادام زمینی به صورت مکانیزه در شهرستان به عنوان الگوی کشوری اشاره نمود و گفت: سال جاری 50 دستگاه مکانیزه با تکنولوژی بالا در برداشت بادام بکار گرفته می گردد.

وی اظهارداشت: بادام زمینی فراوری شده در این شهرستان از کیفیت بسیار بالایی برای مصرف آجیلی و همچنین روغن بالا برای فراوری کره گیاهی و کره بادام زمینی برخوردار است.

فرماندار پارس آباد با دعوت از سرمایه گذاران صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته بندی برای ورود به این حوزه از ارزش اضافه کرده بسیار بالای این صنعت برای سرمایه گذاران اطلاع داد و اضافه کرد: برند مغان آوازه ای جهانی داشته و در ورود به بازارها حتما صندلی خود را به شایستگی باز خواهد نمود.

پارس آباد مغان از قطب های مهم فراوری بعضی محصولات راهبردی در کشور است. شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اراضی وسیع کشاورزی 2 هزار و 600 هکتار باغ های میوه، مجتمع عظیم دامپروری، کارخانه های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد فراوریی دیگر یکی از شرکت های منحصر بفرد کشور است که در پارس آباد مغان قرار گرفته است.

پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1259

به "خبرنگاران پارس آباد مغان رکوردار کشت بادام زمینی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پارس آباد مغان رکوردار کشت بادام زمینی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید