خبرنگاران مازندران آخر هفته 6 درجه خنک می گردد

به گزارش صنایع 90، ساری - خبرنگاران - رئیس اداره پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران گفت که دمای هوای استان برای روزهای پنجشنبه و آدینه تا 6 درجه نسبت به امروز کاهش می یابد.

خبرنگاران مازندران آخر هفته 6 درجه خنک می گردد

علی اصغر بسطامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد : روز گذشته گرم ترین روز سال 99 با دمای 37 درجه در بعضی نقاط استان به خصوص ساری بود و بلده در شهرستان نور هم عنوان خنک ترین نقطه استان را با ثبت دمای 21.5 درجه بالای صفر داشت.

وی با بیان اینکه برای امروز نیز تداوم هوای گرم پیش بینی می گردد، اضافه کرد: طبق برآوردهای هواشناسی دمای هوا امروز در گرم ترین ساعات به حدود 36 درجه سانتیگراد برای نواحی مرکزی استان می رسد.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: از اواخر امروز مردم استان به تدریج شاهد ورود سامانه کم فشار به استان و ابری شدن آسمان خواهند بود.

بسطامی با بیان اینکه این سامانه از نوع بارشی قوی نخواهد بود ، اضافه کرد : اما از اواخر روز با وزش باد شدید رگبار پراکنده و رعد برق همراه است و برای ساعات پایانی روز وزش بادهایی با سرعت 70 کیلومتر را وارد مازندران می نماید.

به گفته او با توجه به شدت باد ضروری است آن دسته از کشاورزانی که هنوز در زمین های شالیزاری خود خزانه برنج دارند نسبت به مقاوم سازی آن اقدام نمایند.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: برای روز پنجشنبه تا آدینه نیز آسمان استان تمام ابری ، همراه با وزش باد و باران های پراکنده رگباری پیش بینی می گردد که دمای هوا را نسبت به امروز حدود 6 درجه کاهش می دهد.

مازندران روز گذشته را به عنوان گرم ترین روز خود ثبت کرد. گرمای روز سه شنبه حتی در مناطق ییلاقی و بالادست نیز احساس شد و دمای هوا در بعضی مناطق کوهستانی پل سفید ، کجور ، سیاه بیشه افزایش تا 10 درجه را تجربه کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1008

به "خبرنگاران مازندران آخر هفته 6 درجه خنک می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مازندران آخر هفته 6 درجه خنک می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید