خبرنگاران فراتر از فاجعه، یک شهر و یک کد فوریت پزشکی

به گزارش صنایع 90، اهواز-خبرنگاران - شهر ایذه با جمعیت بیش از 120 هزار نفر فقط با یک کد فوریت های پزشکی فعالیت می کند و این امر موجب نگرانی مردم شده است.

خبرنگاران فراتر از فاجعه، یک شهر و یک کد فوریت پزشکی

به گزارش خبرنگاران، شهر ایذه با جمعیتی افزون بر 120 هزار نفر با یک پایگاه فوریت های پزشکی اداره می شود و این پایگاه باید به چندین روستا و دهستان اطراف شهر نیز خدمات ارائه دهد.

نکته تأسف بار این است که این پایگاه تنها یک کد فعال دارد، چیزی که به طور قطع می توان نام آن را فاجعه گذاشت؛ فاجعه ای که این سوال را در ذهن ها متبادر می سازد که اگر 2 حادثه در 2 نقطه شهر رخ دهد چه باید کرد؟

این موضوعات در حالی مطرح می شوند که مسائل نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خوزستان مدت ها است نقل محافل و رسانه ها بوده حال آنکه سلامت مردم مهمتر از هر بحثی است و مردم محروم ایذه نباید قربانی دعواهای سیاسی و غیرسیاسی مسئولین شوند.

ایذه در فقر امکانات بهداشتی و درمانی دست و پا می زند

یکی از شهروندان ایذه ای با انتقاد از وضعیت مرکز فوریت های پزشکی ایذه به خبرنگار خبرنگاران گفت: جان تک تک شهروندان در گرو اورژانس است چون حادثه خبر نمی کند و امکان دارد هرکس با مسئله ای روبرو شود که به آمبولانس نیاز باشد، آن موقع چه باید کرد؟

محمد مولایی افزود: از جاده بارانگرد به ایذه در محور اهواز به ایذه گرفته تا محور ایذه به پیان و سوسن و روستاهای حومه شهر، همه و همه باید با یک کد اورژانس پوشش داده شوند؟

وی گفت: البته باید با این امکانات قدردان زحمات نیروهای فوریت های پزشکی باشیم اما چه کسی باید جوابگوی این حجم از ناعدالتی در توزیع امکانات باشد؟

این شهروند ایذه ای با اشاره به مسائل بین دانشگاه علوم پزشکی و نماینده ایذه گفت: سلامت و بهداشت مردم باید خط قرمز تمام مسئولان باشد، اگر فردی در این فقر امکانات به آغوش مرگ برود یا مشکل غیر قابل جبران جسمی برای او ایجاد شود، تک تک کسانی که در این موارد کم کاری کرده اند، مقصر هستند.

بدنبال افزایش کدهای فوریت ایذه هستیم

رضا اسماعیلی مسئول مرکز فوریت های پزشکی ایذه در این باره به خبرنگار خبرنگاران گفت: اکنون فقط یک کد فعال فوریت های پزشکی در شهر ایذه فعال است که به طور قطع جوابگوی نیاز شهر و روستاهای اطراف ایذه نیست.

وی افزود: یک شهر هم رده مانند رامهرمز با تعداد عملیات برابر، حدود هفت پایگاه فوریت های پزشکی فعال در اختیار دارد که این آمار در ایذه به عدد یک محدود شده است، طبق استانداردها به ازای هر 15 هزار نفر جمعیت، باید یک پایگاه فوریت های پزشکی وجود داشته باشد.

مسئول مرکز فوریت های پزشکی ایذه گفت: کلنگ ساخت پایگاه دوم فوریت های پزشکی ایذه پس از پیگیری های انجاما شده به زمین زده شد و در آینده نزدیک سومین پایگاه ایذه نیز کلنگ زنی خواهد شد؛ با افتتاح این پایگاه ها مسائل ایذه تا حدود زیادی رفع خواهند شد.

قول مساعد برای بهبود وضعیت فوریت های پزشکی ایذه

حسین شاهولی سرپرست شبکه بهداشت و درمان ایذه نیز روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: محمد امین زرگر، سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سفر به ایذه از پایگاه های فوریت های پزشکی ایذه و حومه بازدید کردند و برای بهبود وضعیت فعلی فوریت های پزشکی ایذه قول مساعد داد.

وی افزود: عملیات ساخت پایگاه دوم فوریت های پزشکی ایذه که در خیابان دارالشفا واقع شده، چندی پیش آغاز شده است و با تکمیل آن، کار خدمت رسانی به نحو مطلوب تری انجام خواهد شد.

شهرستان ایذه با 230 هزار نفر جمعیت در 183 کیلومتری اهواز در شرق خوزستان واقع شده است.

9434/ 3022

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 271

به "خبرنگاران فراتر از فاجعه، یک شهر و یک کد فوریت پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراتر از فاجعه، یک شهر و یک کد فوریت پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید