خبرنگاران استخرهای پرورش ماهی در باخرز افزایش یافت

به گزارش صنایع 90، مشهد- خبرنگاران- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باخرز گفت: در حال حاضر تعداد 78 استخر پرورش ماهی گرم آبی و سرد آبی در این شهرستان فعال است که این تعداد نسبت به سال زراعی گذشته 70 درصد افزایش داشته است.

خبرنگاران استخرهای پرورش ماهی در باخرز افزایش یافت

محمد دوستخواه احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: از این تعداد استخر 70 واحد پرورشی از نوع ماهی گرم آبی و هشت مورد دیگر سرد آبی است که توانسته برای 81 نفر به صورت مستقیم در این شهرستان اشتغال ایجاد کند.

وی اضافه نمود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 102 هزار قطعه بچه ماهی از نوع گرم آبی و سرد آبی در استخرهای پرورشی این شهرستان رها شده است.

مدیر جهاد کشاورزی باخرز به برداشت سالانه ماهی در این شهرستان اشاره نمود و اضافه نمود: از ابتدای سال 98 تاکنون بیش از 100 تن ماهی گرم آبی و 50 تن ماهی سرد آبی در شهرستان باخرز صید و روانه بازارهای هدف شده است.

دوستخواه با بیان اینکه سالانه بیش از 250 تن انواع ماهی گرم آبی و سرد آبی در این شهرستان فراوری می گردد گفت: استخرهای پرورش ماهی این شهرستان در دو بخش مرکزی و بالا ولایت فعال است.

بیش از 84 درصد جمعیت شهرستان باخرز به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و این شهرستان با بیش از چهار هزار و 500 هکتار اراضی زراعی و افزون بر پنج هزار هکتار باغ، هشت هزار بهره بردار در حوزه کشاورزی دارد.

شهرستان 58 هزار نفری باخرز در فاصله 220 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع شده است.

7494/ 1922

منبع: ایرنا
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 265

به "خبرنگاران استخرهای پرورش ماهی در باخرز افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استخرهای پرورش ماهی در باخرز افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید