توافق دولت مستعفی منصور هادی با شورای انتقالی برای اداره جنوب یمن

به گزارش صنایع 90، با پیشروی های انصارالله و دولت نجات ملی در جبهه های جنوب و نزدیکی به شهر استراتژیک مأرب، با فشار عربستان سعودی قرارداد جدیدی بین دولت مستعفی منصور هادی که تحت حمایت عربستان است با شورای انتقالی جنوب که تحت حمایت امارات است، امضاء شد.

توافق دولت مستعفی منصور هادی با شورای انتقالی برای اداره جنوب یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با پیشروی های انصارالله و دولت نجات ملی در جبهه های جنوب و نزدیکی به شهر استراتژیک مأرب، با فشار عربستان سعودی قرارداد جدیدی بین دولت مستعفی منصور هادی که تحت حمایت عربستان است با شورای انتقالی جنوب که تحت حمایت امارات است، امضاء شد.

به گزارش الجزیره؛ در بند های این توافق نامه آمده است که شهر راهبردی و بندری عدن در جنوب یمن به شورای انتقالی واگذار می شود.

شورای انتقالی باید 5نفر را به عنوان استاندار به منصور هادی معرفی کند و او یکی از آن ها را انتخاب خواهد کرد (شهر عدن در کنترل نیرو های شورای انتقالی است)

منصور هادی یکی از نظامیان شورای انتقالی به نام احمد حامد لملس را به عنوان استاندار و محمد الحامدی را به عنوان رئیس پلیس عدن انتخاب کرد.

در ذیل این بند آمده است که تمام ادوات سنگین و نیمه سنگین نظامی باید از شهر عدن خارج شود.

در بند دوم این قرارداد بیان شده است که شورای انتقالی 4وزارت خانه را در اختیار خواهند گرفت که شامل وزارت خانه های استراتژیک می شود. وبقیه وزارت خانه با سایر گروه ها تقسیم می شود.

همچنین دولت مستعفی یمن به رهبری منصور هادی باید ظرف دوماه در عدن مستقر شود و تأمین امنیت این شهر بر عهده وزارت دفاع و سایر نهاد های امنیتی خواهد بود

همچنیین باید شورای انتقالی از اعلام خودمختاری در جزیره سقطری خوداری کند.

به گزارش المیادین در این قرار داد تعیین شده است که منصور هادی ظرف 30روز نخست وزیر تعیین کند که وی تعیین عبدالمالک (غیر حزبی) را برای تصدی این پست تعیین کرد.

حال با تقسیم دولت مستعفی یمن بین حزب اخوانی اصلاح و شورای انتقالی در جنوب باید منتظر ماند و دید که در جنوب یمن چه اتفاقاتی خواهد افتاد، با توجه به اینکه این سومین معاهده بین دو طرف است که دائم همدیگر را به نقض مفاد آن متهم می کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1166

به "توافق دولت مستعفی منصور هادی با شورای انتقالی برای اداره جنوب یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق دولت مستعفی منصور هادی با شورای انتقالی برای اداره جنوب یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید