تمجید سفیر اسپانیا در بغداد از حشد شعبی؛ انتقاد از رویکرد ترامپ در قبال عراق

به گزارش صنایع 90، سفیر اسپانیا در بغداد ضمن انتقاد شدید از ترامپ و نقش آن در وخامت اوضاع عراق از تحولات پیچیده ای که در هفته های آینده رخ خواهد داد، سخن گفت.

تمجید سفیر اسپانیا در بغداد از حشد شعبی؛ انتقاد از رویکرد ترامپ در قبال عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المعلومه، خوزه اسکوبار سفیر اسپانیا در بغداد از عملکرد دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و خروجش از برجام به شدت انتقاد کرد و از بدترشدن اوضاع عراق پس از روی کار آمدن وی خبر داد.

وی افزود: تحولات سیاسی در عراق پس از آمدن ترامپ رو به وخامت گذاشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سفیر اسپانیا در بغداد با اشاره به دخالت های آمریکا در امور داخلی عراق، ابراز امیدواری کرد که جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا، بتواند در راستای کاهش تنش میان آمریکا و ایران حرکت کند.

وی ضمن هشدار درباره تحولات هفته های آینده، بیان نمود: هفته های آینده با حوادث پیچیده ای به ویژه در تحولات میان ایران و آمریکا، همراه است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سفیر اسپانیا در بغداد با نادیده دریافت اقدامات تروریستی و جنایتکارانه آمریکا و متحدانش به زعم خود از ایران خواست که نهایت خویشتنداری را به خرج دهد.

خوزه اسکوبار همچنین از حمایت کشورش به عنوان یکی از کشورهای مهم عضو اتحادیه اروپا از مصوبه مجلس عراق درباره خروج نظامیان آمریکایی و خارجی از عراق خبر داد و گفت: خروج نیروهای خارجی از عراق تصمیمی عراقی و ملی است و حق عراق است که با اجماع در این زمینه تصمیم گیری کند. خروج نیروهای خارجی به تصمیم دولت عراق مربوط می شود و اگر از ما بخواهد که خارج شویم و نیازی به ما نداشته باشد ما خارج خواهیم شد و از آنچه به عراق ارائه داده ایم بسیار شاد خواهیم بود.

سفیر اسپانیا در بغداد ضمن تمجید از نقش نیروهای امنیتی و حشد شعبی عراق در مبارزه با تکفیری ها، تأکید کرد: عراقی ها باید به ارتش و پلیس و حشد شعبی در جنگ علیه داعش افتخار کنند. ملت عراق مدیون نیروهای امنیتی و حشد شعبی در جنگ علیه داعش است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1381

به "تمجید سفیر اسپانیا در بغداد از حشد شعبی؛ انتقاد از رویکرد ترامپ در قبال عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمجید سفیر اسپانیا در بغداد از حشد شعبی؛ انتقاد از رویکرد ترامپ در قبال عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید