بازدید خبرنگاران مرند از کاروانسرای یام

به گزارش صنایع 90، به گزارش خبرنگاران، صبح دوشنبه جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان مرند، به همراه جمعی از مسئولین از کاروانسرای بازسازی گردیده شاه عباسی یام این شهر بازدید نموده و از نزدیک در جریان وضعیت فعلی آن قرار گرفتند و مراحل بازسازی و احیاء این اثر تاریخی و فرهنگی و تبدیل آن به مکان پذیرایی و اقامتی را از نزدیک مشاهده کردند.

بازدید خبرنگاران مرند از کاروانسرای یام

علی شیخ پور معاون فرماندار ویژه مرند، علی امیری راد بخگردیدار مرکزی مرند، مهران فرجی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر جدایی نماینده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، روسای ادارات راه و شهرسازی و راه و ترابری شهرستان مرند نیز در این بازدید حضور داشتند.

رضازاده بهره بردار این پروژه در حاشیه این بازدید در مصاحبه با خبرنگاران گفت: هم اکنون عملیات تجهیز کاروانسرای پیام به اتمام رسیده و کاربری این مجموعه کاربری اقامتی پذیرایی با 21 اتاق و فضای پذیرایی با ظرفیت 300 نفر خواهد بود، این هتل کاروانسرا ظرفیت مرکزیت رویداد های فرهنگی ملی و استانی را دارد.

وی اضافه نمود: این پروژه به صورت مشارکتی از سوی صندوق احیا و بخش خصوصی با سرمایه گذاری 75 میلیارد ریال بازسازی و احیا گردید که در معماری آن از سازه های ایرانی و صنایع دستی ایرانی استفاده گردیده است.

لازم به ذکر است، نشست خبری داود گرشاسبی فرماندار ویژه مرند و معاون استاندار آذربایجان شرقی با خبرنگاران، امروز در محل این کاروانسرا برگزار خواهد گردید.

این کاروانسرا، محل برگزاری بزرگ ترین رویدادهای فرهنگی و هنری ملی و منطقه ای و استانی با حضور شخصیت ها و هنرمندان کشوری در روزهای آتی خواهد بود.

لازم به ذکر است، در منطقه ای ییلاقی و خوش آب و هوا با چشم اندازی زیبا و خیره کننده در دامنه کوههای میشو مرند کاروانسرایی به چشم می خورد که در فرهنگ و زبان عامع به کاروانسرای شاه عباسی مشهور است؛ در کتب تاریخی از این بنای عظیم و تاریخی به کاروانسرای ایلخانی یام یاد گردیده است.

این کاروانسرا بدلیل قرار دریافت در مسیر جاده ترانزیت ایران به اروپا و نیز قرار دریافت در مسیر جاده ابریشم مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده و یکی از مهمترین تاسیسات بین راهی جاده ابریشم در ادوارد مختلف تاریخ به شمار می آید.

کاروانسرای یام به عنوان بزرگترین کاروانسرای شمالغرب کشور و یکی از مهمترین بناهای تاریخی و گردشگری کشور محسوب می گردد؛ اقدامات انجام گرفته در تامین کلیه امکانات رفاهی در این کاروانسرا و مرمت اساسی آن در سال های اخیر اهمیت آن را دوچندان نموده است.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 5 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 49

به "بازدید خبرنگاران مرند از کاروانسرای یام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید خبرنگاران مرند از کاروانسرای یام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید