انگلیس طراح سفر رئیس ستاد ارتش پاکستان به کابل

به گزارش صنایع 90، منابع فاش کردند که رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس طراحی و زمینه سازی سفر رئیس ستاد ارتش پاکستان به کابل را انجام داده بود.

انگلیس طراح سفر رئیس ستاد ارتش پاکستان به کابل

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، منابع اعلام کردند که ژنرال نیک کارتر رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس طراحی و زمینه سازی سفر اخیر و از پیش اعلام نشده ژنرال قمر جاوید باجوه رئیس ستاد ارتش پاکستان به کابل را انجام داده بود.

به گزارش طلوع نیوز، این ژنرال انگلیسی هفته گذشته طی یک سفر مخفیانه به افغانستان زمینه سفر باجوه به کابل و دیدارش با مقامات افغان را فراهم ساخت.

رئیس ستاد ارتش پاکستان پس از دیدار با کننده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان دو روز پیش به کابل آمد و با رئیس جمهور و رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان دیدار کرد.

دولت افغانستان بدون ارائه جزئیات این سفر تنها اعلام کرده که طرفین در این دیدارها درباره فرایند صلح و اعتمادسازی بین دو کشور تبادل نظر کردند.

پس از این سفر از پیش اعلام نشده، میر رحمان رحمانی، مجلس افغانستان نیز از کمیسیون امور بین المللی این مجلس خواست تا سفر ژنرال باجوه به کابل و دیدارش با اشرف غنی را بررسی کند.

این سفر در حالی رخ داد که رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان بدون معین زمان معینی می گوید که مذاکرات بین الافغانی بزودی آغاز می شود.

منابع در حالی فاش کردند که انگلیس زمینه ساز سفر رئیس ستاد ارتش و رئیس سازمان اطلاعات ارتش پاکستان به کابل بوده که رهبران افغانستان پاکستان را به مداخله در امور داخلی کشورشان و حمایت از مخالفان مسلح دولت متهم می کنند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1080

به "انگلیس طراح سفر رئیس ستاد ارتش پاکستان به کابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس طراح سفر رئیس ستاد ارتش پاکستان به کابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید