افزایش 3 برابری صادرات نفت ونزوئلا

به گزارش صنایع 90، در حالی که آمریکا تمام کوشش خود را برای قطع صادرات نفت ونزوئلا به کار بسته،، اما یک خبرگزاری آمریکایی اعلام نمود که صادرات نفت ونزوئلا طی ماه اخیر افزایش داشته است.

افزایش 3 برابری صادرات نفت ونزوئلا

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، با وجود کوشش های آمریکا برای قطع صادارت نفتی ونزوئلا، اما صادرات نفت این کشور آمریکایی لاتین شاهد رشد بوده است.

بر اساس آمار هایی که خبرگزاری بلومبرگ منتشر نموده، کاراکاس در ماه نوامبر (آبان-آذر) بیش از نیم میلیون بشکه نفت در روز صادر نموده که سه برابر بیشتر از ماه های قبل از آن است.

بلومبرگ گزارش داده که مقصد بخش عمده ای از نفت صادراتی ونزوئلا، چین بوده است.

بسیاری از خریداران عمده نفت ونزوئلا به دلیل تحریم های آمریکا، خرید نفت از این کشور آمریکای لاتین را متوقف کردند، اما شرکت های کوچک که آماده خطر کردن برای تحت تحریم آمریکا قرار گرفتند را دارند، به خرید نفت از ونزوئلا می پردازند.

بلومبرگ به نقل از منابعی نوشت که نفت کش ها برای انتقال نفت ونزوئلا از تاکتیک های مختلفی استفاده نموده آند که شامل خاموش کردن ترانسپوندر ها و تغییر نام بوده تا بتوانند به انتقال نفت از ونزوئلا به چین بپردازند.

روابط دیپلماتیک کاراکاس و واشنگتن سال گذشته میلادی پس از اقدام دولت دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا و کوشش برای خلع نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا از قدرت، به طور کامل قطع شد.

از آن موقع تا کنون، آمریکا تحریم های متعددی را علیه ونزوئلا اعمال نموده و کوشش نموده تا صادرات نفت این کشور را به صفر برساند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1377

به "افزایش 3 برابری صادرات نفت ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 3 برابری صادرات نفت ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید