افزایش اشتغال با تخفیف 20 درصدی حق بیمه کارفرما

به گزارش صنایع 90، به گزارش خبرنگاران به نقل از صداوسیما، حسین ساروخانی اضافه نمود: تا دو سال گذشته مشوق هایی برای جذب نیرو در بخش کارفرمایی در نظر گرفته گردیده بود مانند بند واو ماده 80­ که در برنامه ششم توسعه حذف و طرح کارورزی ماده 14 جایگزین آن شد.

افزایش اشتغال با تخفیف 20 درصدی حق بیمه کارفرما

وی اضافه نمود: مشکل اینجاست که در ماده 14 ، دولت تخفیف 20درصدی در حق بیمه کارفرما در جذب نیروی کار لیسانس به بالا محدود نموده است در حالی که ما در بحث کارفرمایی برای تکنسین ها و دیپلمه ها موقعیت های جذب نیرو و ایجاد اشتغال داریم.

ساروخانی گفت: در شرایط فعلی که فضای اقتصادی کشور دچار چالش گردیده دولت باید با فراگیر کردن تخفیف حق بیمه سهم کارفرما برای جذب نیرو، در ایجاد­ اشتغال یاری کند، ضمن این که کارفرمایان ­از محدودیت تخفیف حق بیمه برای جذب فارغ التحصیلان لیسانس به بالا استقبال آنچنانی نکردند.

وی اضافه نمود: مشکل دیگر در بحث کاریابی این است که در برنامه ریزی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همکاران ما در مراکز مشاوره ای شغلی و کاریابی که نقش تسهیل گری در حوزه خدمات اشتغال دارند، طوری کم توجهی گردیده که این همکاران در آستانه ورشکستگی قرار دارند و به تبع آن،­ رابطه بین کارگر و کارفرما­ که ­می بایست در این مراکز ایجاد می شد کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 88

به "افزایش اشتغال با تخفیف 20 درصدی حق بیمه کارفرما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش اشتغال با تخفیف 20 درصدی حق بیمه کارفرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید