افتتاح 9 پروژه صنعت برق در استان بوشهر با سرمایه گذاری 2420 میلیارد تومانی

به گزارش صنایع 90، خبرنگاران/بوشهر سخنگوی صنعت برق کشور از راه اندازی 9 پروژه صنعت برق در استان بوشهر با مجموع سرمایه گذاری 2420 میلیارد تومان اطلاع داد.

افتتاح 9 پروژه صنعت برق در استان بوشهر با سرمایه گذاری 2420 میلیارد تومانی

مصطفی رجبی مشهدی عصر چهارشنبه در عسلویه با اشاره به برنامه های روز بعد در عسلویه اظهار کرد: پروژه های مهمی که فردا توسط رئیس جمهور افتتاح خواهند شد عبارت است از نیروگاه بخار 160 مگاواتی عسلویه که با راه اندازی این نیروگاه راندمان آن از 33 درصد به 50 درصد خواهد رسید.

وی ادامه داد: در این طرح 2240 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده و 800 نفر اشتغال مستقیم و 1500 نفر اشتغال غیر مستقیم داشته و در مجموع 85 درصد از تجهیزات این نیروگاه توسط ساخت داخل اجرا شده است.

این مسئول اعلام کرد: پروژه دوم مربوط به پست 400 کیلو ولت فارس با سرمایه گذاری 48 میلیارد تومان است که با نصب یک ترانس 500 مگا ولت آمپری در این پست ظرفیت آن دو برابر شده است که این سه پست پایین دستی را تزریق می نماید.

سخنگوی صنعت برق کشور تاکید نمود: پروژه های مختلفی را هم در حوزه توزیع برق داریم، اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع و همچنین توسعه ناوگان خودرویی عملیاتی با سرمایه گذاری 32 میلیارد و 500 میلیون تومانی، 118 کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف، 83 دستگاه پست فشار متوسط هوایی و زمینی و 6 دستگاه کامیونت عملیاتی هم به ناوگان شرکت توزیع استان بوشهر اضافه شده است.

رجبی مشهدی ادامه داد: همچنین افزایش ظرفیت در دو پست 230 کیلو ولت بوشهر 1 و گناوه داشتیم که اعتبار 47 میلیارد تومان در این دو پست سرمایه گذاری شده و 320 مگاولت آمپر ظرفیت را در این پست افزایش می دهد. پست صنعت بوشهر نیز با 50 مگاولت آمپر افزایش ظرفیت با سرمایه گذاری 10 میلیارد تومانی و پست 400 کیلو ولت پارس با سرمایه گذاری حدود 9 میلیارد تومانی اجرا شده است.

وی یادآور شد: هدف پروژه هایی که فردا افتتاح می شوند این است که در حوزه افزایش ظرفیت فراوری، برطرف محدودیت های انتقال، توسعه خدمات رسانی و اینکه متقاضیان جدید اضافه شده به سر جمع مشترکان صنعت برق را بتوانیم تامین کنیم.

96 درصد مردم بوشهر الگوی مصرف را رعایت می نمایند

سخنگوی صنعت برق کشور توضیح داد: اینجا لازم میدانم که با توجه به افزایش دمای هوا و افزایش رشد پیک مصرف قابل ملاحظه سال جاری، که در روز 10 خردادماه 12/8 درصد رشد مصرف داشته ایم مردم خوب همه کشور به خصوص مناطق گرمسیر که از کولرهای گازی استفاده می نمایند اگر بتوانند یک اقدام ساده انجام بدهند و آن هم دمای ترموستات ها را روی 24 درجه سلسیوس که دمای آسایش است تنظیم نمایند صرفه جویی قابل ملاحظه ای را در مصرف برق خواهد داشت و یاری خواهد نمود که مجموع اقدامات صنعت برق جوابگوی همه نیازهای کشور در حد متعارف باشد.

وی بیان کرد: در استان بوشهر خوشبختانه 96 درصد از مردم الگوی مصرف معین شده را رعایت می نمایند و تنها 4 درصد مشترکین پر مصرف هستند که بیش از الگوی معین شده استفاده می نمایند و گاها از مشترکان دهک اول بیش از 7 تا 8 برابر بیشتر مصرف برق دارند که اگر اقدامات ساده گفته شده انجام گردد و وسایل پر مصرف در ساعات اوج مصرف استفاده ننمایند یا در تنظیم کولرها دقت لازم را داشته باشند این امکان فراهم می گردد که تابستان سال جاری را نیز مثل سال گذشته بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

مصطفی رجبی مشهدی شرح داد: مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه های فردا و کل سرمایه گذاری اجرا شده 2420 میلیارد تومان برای پروژه نیروگاه، پنج پروژه فوق توزیع و انتقال و 3 پروژه در بخش توزیع است که جمعا 9 پروژه صنعت برق می گردد.

به گزارش خبرنگاران، فردا -پنجشنبه 15 خردادماه- یک پروژه نیروگاهی، 5 پروژه فوق توزیع و انتقال و 3 پروژه توزیع استان بوشهر به صورت همزمان و با ارتباط ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور و وزیر نیرو در تهران و حضور مدیرعامل شرکت توانیر در عسلویه افتتاح خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1065

به "افتتاح 9 پروژه صنعت برق در استان بوشهر با سرمایه گذاری 2420 میلیارد تومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 9 پروژه صنعت برق در استان بوشهر با سرمایه گذاری 2420 میلیارد تومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید